lindamariasvensson

Det där med Asien

Kategori: Funderingar

Jag ser så sjukt fram emot resan. Det slår mig ibland att när jag och Gustaf pratade resor långt innan han fick för sig att vi faktiskt skulle åka, jag önskar jag minns det ögonblicket vi faktiskt började överväga på att i skulle åka på riktigt. Mest troliga scenariot är visserligen att han sa att han skulle åka efter Norge/innan USA och efter ett tag så kom jag på att "ja, utomlands är helt ok. Linda heter jag och jag är nöjd och finner mig i allt, för ingenting spelar mig någon roll :) Jag har inga åsikter alls."  Den där biten lät väldigt negativ, men den låter sötare när Gustaf gör den med sin röst där han härmar mig när jag säljer kaffe och vaffel för 56:-. Jag gillar ändå att vi ska till Bangkok. När vi har pratat om resor så har han hela tiden varit helt inriktad på Tokyo, medans jag har varit mer sugen på Bangkok, och det har blivit totalvägrat i början. Jag undrar när han ändrade sig...

Det ska bli grymt, det ska det, även med myggbett och magsjuka i åtanke. Men jag vill ha med mig saker - böcker, mp3 för långalånga bussresor. Jag kommer vilja shoppa i Bangkok och inte vilja bära runt på det(eller?) hela tiden. Det är nackdelen med att vi är på resande fot. De två shoppingställena vi ska till är först (Bangkok=jobbigt att bära) och sist (Tokyo=asdyrt och jag vet inte hur mycket pengar jag har kvar). 

Jag vill även hinna planera. Resrutten behöver inte vara planerad så sett, men jag vill undvika att bli strandsatt någonstans eller att vi missar något sevärt för att jag inte är tillräckligt påläst. Det är ju inte varje dagen man tar en tur till Asien liksom. 

Det blir så sjukt bra, det vet jag. Jag kanke bra skulle leva när jag är där istället för att planera inför när jag kommer hem? Hur nu en mp3 har med det att göra...

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jaa, hoppas det blir underbart roligt,ej sjukdomar eller andra tråkigheter.:)

    2012-03-15 | 17:36:49

Kommentera inlägget här: