lindamariasvensson

Update december 5

Kategori:

Nämen godmorgon. Jag tänkte jag skulle checka in och skriva ner lite vad som hänt det senaste. Lite bekräftelse för egen del, eftersom det känns som att dagarna bara flyger iväg. Jag sitter just nu på Moogio och väntar på att få gymma lite med Karro, vi ska köra ben idag innan jag börjar jobba. Vi har den senaste månaden kört ca fyra pass i veckan, och det har gått skitbra. Jag tror jag växer ganska bra nu och jag tror att jag kommer vara väldigt nöjd med mage och rygg till sommaren iallafall. Rädslan för benpassen är övervunnen, knäböj går hur bra som helst och jag har precis börjat med benpressen igen, fast på en väldigt låg vikt för att behålla känslan av kontroll. Vi har jobbat väldigt mycket med att utföra alla övningar så korrekt och utförligt som möjligt, vilket gör att man kan halvera vikterna och veta att man inte riskerar att förstöra kroppen för att man kör med farligt tunga vikter. Träningsvärken infinner sig allt ändå.
 
Det har varit ganska(väldigt) lite jobb i höst, på grund av lite olika saker, och det är först nu som jag känner att det börjar vända och jag får mer timmar igen. Sen får vi se vad som händer i vår, men jag tror det blir plusminus 30h i veckan här, och det är ändå ok. Jag började därför för ett tag sedan söka ett till jobb, vilket jag fick. Så nu är jag där också, och jag trivs jättebra. Får se hur upplägget blir i vår, om jag har tid med båda.
 
Jag har träffat en väldigt trevlig herre som heter Pontus. Vi sågs en del på bryggeriet när jag gick i högstadiet men har inte pratat något större sedan dess. Vi sprang på varandra för ett tag sedan, bestämde oss för att ses och efter en grym kväll i Göteborg så har vi fortsatt haft det väldigt bra ihop. Han är väldigt glad, grym på att argumentera och en jävel på att spela gitarr. Och när jag blir miljonär på mitt fotograferande ska jag tydligen köpa honom en båt, så det verkar som om han tänkt stanna ett tag.  

Jag har köpt mig en kamera. Äntligen, äntligen. Bildkvalitén är grym, och ljusupptaget underbart, så jag är mycket, mycket nöjd. Och den lär(förhoppningsvis) betala sig själv under nästa år. Än så länge har jag bara haft två hästfotograferingar med den, men katterna ställde också gärna upp som ni kunde se i föregående inlägg. Och mamma, fina mamma <3

Min kära vän epilepsin har gjort sig tillkänna igen, och körkortet är därför på is.. igen.. Men vafan, jag har åkt med andra i snart 23år, jag fixar ett till! ;)

Och sist ut för dagen har vi att LS Photo & Design nu har över 1000 pers som gillar sidan, 1012 för att vara exakt! Dessutom är en bild på Magnifique på omslaget av kalendern som ArabHorsePromotion släppt nu för 2014. Kalendern som delades ut på VM i Paris i helgen. Stolt som en tupp är jag över detta!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: