lindamariasvensson

Lite fototankar

Kategori:

Fotade lite ikväll. Börjar inse att jag inte är fullt så dålig på att fota ändå, ändå, egentligen. (självkritikern som talar här)

Jag är så upptagen med näsborrar, öron, halsansättning, kors, ögon, pälsglans, manvinkel och den där nedrans bakgrunden som i princip alltid består av hus eller bilar att jag inte har tid att ägna mig åt själva fotandet. Idag gick det lite bättre. Kathleen var med, och hon frågade hur hon skulle se ut. "Tyst med dig, jag har inte tid med dig :P", var mitt svar på det, för djur är svåra att styra på beställning. Särskilt med tanke på att den typen av djur och ras jag fotar inte önskas framhävas när de sover. Alla ögonblick som fångas är på något sätt aktiva och det är inte lång stund man får på sig. 10-15 bilder vid "ett klick" i den vanliga världen, utan problem. Marginalerna mellan bilderna är minimala men oj så avgörande.
Jag låter nog ganska kort mot de som assisterar och det ser ännu värre ut i text, men det är så otroligt mycket att tänka på. Dessutom så tröttnar ju hästen efter en relativt kort stund, och de medel man använder för att få uppmärksamhet slutar fungera så snart hästen vant sig. Jag lär mig sakta men säkert hur jag ska arbeta i sådana här "utsatta" situationer där man inte kan be hästen göra samma sak igen. Och om några år kommer jag förhoppningsvis vara där jag vill vara. Synd bara att jag lär ha förflyttat målen några steg uppåt vid det laget...

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: