lindamariasvensson

Out of words, with words.

Kategori:

Jag vill så gärna summera denna sommar, men jag vet inte hur man skriver en bra sumering och ändå får med rätt känsla. Jag är bättre på att fota summeringar, tror jag. Festival, resa, semester, arbete, vänner, fest, lite sommarförälskelse och alldeles för lite träning. Lite tårar, mycket stress och en hel del ångest med, men det där hör ju till vardagen ibland det med. Men jag har samlat motivation, skrattat otroligt mycket, sovit en hel del och sammanfattningsvis haft det grymt bra. Jag vill skriva ner allt i detalj, för jag vill inte glömma(jag vet redan att alltför mycket av det är borta). Men det finns en hel del bilder i mobilen som påminner mig och vilka underbara kvällar man haft.

Nu är hösten i full fart och jag pusslar med min kalender från morgon till kväll. Med 25h arbete per vecka får jag en väldigt dålig lön, men jag har möjlighet att behålla vänner, skola och träning på en ok nivå så det är en uppoffring jag får göra. Det hade nog inte varit så frustrerande om jag visste att 25h var allt jag kunde få. Men vetskapen om att jag skulle kunna hålla mig sysselsatt 40-45h gör det lite jobbigt att kolla på totaltimmarna/lönen.

Men; jag VÄGRAR låta mig själv tappa fotfästet i höst. Jag SKA fixa skolan efter de mål jag satt, och det jag lär mig ska sitta i ryggraden för jag tycker matematik är otroligt kul när jag är inne i rutinen. Att inte fatta det är värdelöst och jag förstår verkligen hur folk kan hata det. Men när man sitter lite varje dag och har en så grym mattelärare som jag har så är jag faktiskt sugen på att läsa matte D nästa höst(kommer inte ske dock, refererar till arbetsbristen nämnd ovan).
Jag SKA njuta av träningen och utvecklas på olika plan. PT-timmen varje tisdag ger så otroligt mycket i teknikväg och de andra tjejerna som är med och tränar är jättebra på att peppa. Och TACK söta Karro för att du börjat träna med mig! Det är hur kul som helst även om du är alldeles för bra och snygg egentligen, ehehe, puss!
Och sist nämnd men när det väl gäller ändå först, jag ska hinna med mina underbara vänner. <3


Idag har jag kört en kombo av rodd/crosstrainer/burpees(sistnämnda är ju döden...) på 30min för att öva på explosiviteten. Jag har jobbat 7h, ordnat inköpslista till LS Photo & Design och bokat lite annat med den biten. Sen var jag på ett yogapass med Karro(milstolpe!) och även om de andra verkligen KUNDE stå på huvudet och jag inte kände mig fullt lika cool när jag fick stödkudde för att jag inte nådde ner till golvet i vissa övningar(hahaha, fyfan va pinsamt, men det gäller att skratta och få de andra att också göra det!) så måste jag stolt säga att jag hade mina starka sidor där med. Nu ska jag plugga några timmar och sen ska jag sova innan jag ska köra benpass med Emil imorgon förmiddag. Jag är helt ärligt livrädd, för jag vet att det kommer bli det tuffaste träningspasset jag någonsin kört. Sist var jag förstörd i en vecka, och då var min kondition mitt största hinder. Nu är den något bättre, så nu lär han köra slut på mig "ordentligt" och hitta mjölksyran istället för bara gråten.. Men känslan efteråt är så himla grym. Och rädslan är något jag måste jobba på och skita i.

Lite bilder som duktig Lisa Larsson tog i helgen när jag hälsade på i Oslo.



 


 

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Gud va vacker du är!!

    2013-09-20 | 04:53:08
    Bloggadress: http://nattstad.se/kristinashobby
  • mamma säger:

    Sa det inte då, säger det nu ... GÖRFINA....

    2013-10-01 | 20:59:19

Kommentera inlägget här: