lindamariasvensson

Jag är inte bitter

Kategori: Funderingar

15.23 När man sitter och bläddrar bland bloggar så skrämmer det mig lite hur enormt stort intresset för foto är. Alla är tjejer eller småbarnsmammor och alla är otroligt skillade. Sistnämna är för övrigt så jävla läskiga.
"Bor med min sambo och vårat lilla skrikmonster som föddes x/x-11 klockan xx.xx hjärtahjärtahjärta. Följ med mig i min vardag som arbetslös när jag städar en hörna av hemmet föratt fota ur olika vinklar i 40min och spenderar resten av timmen till att sätta ihop allt i ett kollage där jag påstår att jag älskar foto, inredning och gärna väldigt mycket superavancerad bakning. Ni kommer däremot aldrig få läsa något om mina vänner, för face it, de tröttnade på att se mig tro att jag var min egen Simskaraktär"
I själva verket var kameran en julklapp, alla möbler är köpta på IKEA(avbetalning såklart) vid ett tillfälle, lagom genomtänkt det där du, och vem fan kan inte göra muffins när man gått hemma och övat i nio månader? Och hur alla bloggare får ljusa bilder? Google it! Där har du andra halvan av bloggsverige btw, de unga tjejerna som sitter och gör tutorials i hur man blir som dem.
Avundsjuk Findus? SJälvklart. Jag vill också ha ett städat hörn i lägenheten, möbler från IKEA och muffins till middag fem gånger i veckan.

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Ha ha ha... Ja, jag gissar att jag trillar in i den kategorin lite ... men jag förstår dej ... har man inte barn är det inte det roligaste att läsa om andras barn ... och är man 'utbildad fotograf' så tycker man ju att ens eget 'jobb' alltid är bättre ...

    (Jag vet iof inte om du är inne på min blogg nånting)

    men det är inte lätt att skriva nåt intressant när man inte kan nämna vissa och inte kan skriva allt man tycker.

    Bara en liten 'förklaring' till just min blogg!



    2012-01-15 | 18:29:10
    Bloggadress: http://mammakristina.wordpress.com

Kommentera inlägget här: