lindamariasvensson

Jag tänkte gå och lägga mig hyfsat tidigt...

Kategori: Funderingar

och sedan insåg jag att jag bara får 8h sömn ändå. Helt ok, men inte när planen var 11h. Wellwell.
För övrigt. Jag måste bara säga det medans jag själv har rätt att säga det(eftersom jag är så awesome och superhurtig atm). Ni männskor som kommer in till mig en kvar före vi stänger och köper latte och tårtbit - oavsett veckodag - ni småäcklar mig. Inte de som är 70+, de har jag gett upp med, vi lever lite olika.
Men folk som kommer in själva och köper det, säkert två tre gånger i veckan, själva, och sätter sig ute och röker. På riktigt? Ni betalar 80:- för kokt mjölk och sockerchock att spä ut cigarettröken med när ni sitter där och klagar på hur jävla kallt det är att sitta ute och röka. Usch.
Men hey, jag vet själv hur jag spenderade hela min lediga tid under gymnasiet liggandes framför datorn i sängen på Gustafsberg. Så jag har inte varit mycket bättre själv, och så fort jag är hemma hos mamma faller jag i i rytmen igen. Det är kl att vara lat, men att se andra vara det äcklar mig, oavsett var jag står någonstans.
Superfeta bruden på gymmet som sitter i en såndär "stolsits" liknande sak och pressar benen utåt. INGENTING på vikterna (en rörelse i stil med att inte veta när man ska växla upp...), sitter där och får tränat ungefär lika mycket som när man sitter ner och steppar ena foten i golvet. Och vad gör hon? Smsar. Jag får lust att gå fram och slå henne för att hon är så felplacerad. Och även hälsa henne att nej, det där kommer inte ge dig mindre celluliter.
Nu har jag dåligt samvete för att jag tänker elaka saker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: