lindamariasvensson

Lite träningsprat

Kategori: Funderingar

Sitter och dricker en smoothie och gör mig sakta klar för jobbet. Jag skippar träning innan jobbet idag, gör några situps ikväll så får det räcka för idag. Mina axlar och armar börjar bli lite väl musklade i förhållande till benen så får nog lägga om de programmen lite, även om det är kul att satsa på öking varje vecka. När jag ställde mig framör spegeln och spände alt jag hade igår var det ett klart övertag på axlar samt den lilla "vingen" mellan bröst och arm, vet inte om det är bröstmuskeln, men växt sjukt mycket har den gjort iallafall. Ryggen var också en ganska stor sillnad till för några veckor sedan. Inte att det är dåligt, jag älskar det, men jag vill ha mer ben NU. Vill inte bli bredare över axlarna än höfterna, inte om jag får välja.

Dessutom - igår ökade jag benpressen till 150kg så 200 känns inte längre så himla avlägset. Med Foo fighters och en stor kaffe hade 160 säkert gått det med. En mening som fastnat i mitt huvud, av någon dum anledning, "för friviter krävs kontroll och teknik för ökning. I benpressen räcker det med lite jävlar anamma." Därför gör jag ofta så på många maskiner nu - klarar jag 40kg, då klarar jag minsann 41 också och så lägger jag på en extra. Bara för att känna mig lite exra duktig. Men det betyder inte att jag from då alltid startar på 41, det skall bara agera som en "boost på dagsformen". Vet inte om det låter särskilt vettigt, men det skiter jag i, kul är det iallafall!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Ja tror att det blir att fota lite muskler, för att föreviga, Duktig du är som kämpar o SLITER ;)

    2012-04-19 | 19:15:55

Kommentera inlägget här: