lindamariasvensson

Det där med relationer

Kategori: Funderingar

Jag vill hjälpa honom. Motivera honom. Tom betala flygbiljetten åt honom om det är det som står ivägen. Det gäller inte bara flytten, det gäller det mesta. Vi har alla saker vi vill åstakomma som inte blir av för att hey, sängen är skönare än löpbandet och chips är godare än gurka. Jag önskar jag visste var hans "knapp" fanns. Inom träningen låter jag töntig och inom allt annat så är det inte direkt så att jag vet mer än honom om ämnet det gäller. Det är som att han skulle hjälpa mig med ja, lets say, hur man fotar en arabhäst. Kan ju samtidigt nämnas att det aldrig skadat med lite kreativitet, men det känns inte som att brainstormng är den bästa motivationsmetoden. Kasta ut första bästa tanke är inte bästa sättet att öka trovärdigheten, särskilt inte hos denna man vars bästa vän är google. 

Men vad ska jag säga som han inte redan vet och samtidigt inte få ett "ja, mamma" till svar för att jag är sjukt dryg eller tjatig?

Nej, det här är inte en ventil eftersom du kommer läsa detta. Det är en fundering. Precis som att jag inte vet vilken soppa jag ska äta sedan. Spenat kanske, aldrig provat det..



Kommentarer


Kommentera inlägget här: