lindamariasvensson

Phew!

Kategori: Ordinary

Åh, vilken vecka! Har tränat vader och fått gå på två i två dagar, no kidding. Andra dagen var jag lite mer anständig i det dock då jag valde klackar, men halvt invalid var man allt ändå. Jag sprang 3km efter ett ryggpass när klockan var 8AM(before träningsvärk, that is), stolt som fan är jag över det, och man får svära. Ligger på 60kg nu och kroppen ser bra ut, så det känns motiverande. Ska nog kolla vad mitt kroppsfett ligger på snart, för skojs skull, för jag ska ner lite till innan sommaren hade jag tänkt. De säger att man bara tränar för sin egen skull, men igår kväll tvivlade jag alltså.. Jag tycker att proteinpulver med chokladsmak påminner om vad jag tror torrfoder skulle smaka. Då man inte har en shaker eller något och helt enkelt bestämmer sig för att blanda ut den med gaffel, för att slippa ångesten av att missa ett "mål mat", så blir det pulverklumpsoppa. Redam vid första klunken börjar jag spy av torrfoderssoppan, det är så himla vidrigt, är det då verkligen för min skull? xD Men jag var duktig, och jag drack upp det, och sedan var jag stolt!

Har jobbat runt 30h, och försökt få ihop det med extrauppgifter i matte, så mycket fritid har det inte blivit. Men har ändå lyckats hinna med ett födelsedagsbarn, farmor hela 82år, en fika med Sara och lite kvalitétstid med lillebror. Han har ju flyttat hem igen för ett tag, och jag älskar det. Istället för att jag bor hemma hos mamma så bor vi tre ihop som en familj, vilket gör att det på något sätt känns mer ok. Tröttheten från jobbet har gynnat mig och har slocknat som en stock varje kväll, det är väldigt skönt. Har dock drömt en massa otrevligheter om Gustaf som gjort mig lite stirrig. Jag längtar tills den dagen då vår relation är balanserad.
Ikväll ska jag till Kathleen, imorgon ska jag fota avelsseminariet som de ska ha på gården. På kvällen blir det utgång med Denise och på söndag ska jag fota en bebismage. Haaardworkwork!  Ska bli intressant att se hur det blir när vinterpälsen ramlar av(på hästarna då, jag behåller nog min fryser som fan) och jag dessutom ska gå upp till heltid, haha.

Nu ska jag slå av skärmen här på jobbet, gå in i köket och plugga någon timme och sedan blir det antingen att somna på golvet eller gå över gatan till gymmet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: