lindamariasvensson

In the shower we're all rockstars

Kategori: Ordinary

Princesstårta och citronvatten blev det av min lördagkväll istället för det som var planerat. Men jag är en sådan sucker för tårta så kan ju inte påstå att jag klagar. Lördag var sjukt bra iallafall och jag fick ett hyfsat benpass på gymmet men det känns idag iallafall, så jag är nöjd. Pre-workouten tog för tidigt, så jag stod stirrig inne i omklädningsrummet, blev rastlös över mina skosnören och när jag väl kommer in gymmet är det fullt i varenda benövning jag hade planerat så jag fick ägna mig åt andra saker. Stirrig, stressad och rutinen blev bruten gjorde att jag fick plocka av lite vkter vid knäböjen, var skitförbannad. Så ringer mamma(samtal nummer två och ett sms) och avbryter, och då hade jag inte ens motivation nog att vara arg. Men 55kg utan problem är väl inte så illa egentligen, det kunde ju varit värre. Tog lite bilder häromdagen och bad Gustaf att jämföra, för jag har inte några bra bilder eftersom jag var dum i Norge och bara tog bilder på de bra dagar som fanns, och på rumpa/lår tog det ju väldigt långt tid innan jag såg framsteg, därför har jag inget att jämföra med. Men han var ganska värdelös på det, så det sög lite. Men nu tar jag bilder iallafall varje vecka. Gör inte så mycket med dem, men vill ha att plocka fram när jag behöver dem senare, för det gör man ju uppenbarligen.

Här är magen för sex veckor sedan och idag. Från ca 62,5 till mellan 60 och 61. Börjar bli bra med magen framtill, men är inte helt nöjd än. Det ni ser på den högra bilden är till stor del lovehandles snarare än "höfter" eller hur man nu ska säga. Så även om magen börjar bli platt nog för låga jeans framtill så är inte höfterna där än. Och jag ser redan i dagsläget bröstbenet igenom huden när jag står rakt uppochner. Får skaffa en tredje tutte i mitten och en massa botox så jag kan gå ner 2-3kg till utan att se utmärglad ut. Nej, jag har inte blivit besatt. Jag åt princesstårta lika stor som min kamera(har stirrat på skärmen aslänge för att komma på något att jämföra med, det går inte) igår utan att må det minsta dåligt, varken psykiskt eller fysiskt.




Natten spenderades på en sjukt skön soffa och jag vaknade inte ett dugg utvilad av att jag hade ont i ryggen igen, underbart. Planen för dagen var att fota hästar, så det blev en fin dag tillslut ändå. Kaffe med Kathleen och Denise är vardagslyx, powerwalk och tjejprat vid havet med Denise och att sitta i solen på Kathleens trappa och ha utsikt över en massa fina(, med tjocka bebismagar <3) ston likaså. Pluggade lite matte sen men förstod inte särskilt mycket, och det är ganska mycket tid jag förlorar på det. Plugga, det köper jag att jag måste. Men de antal timmar jag stirrar på boken som ett frågetecken känns lite bortslösat. Därför är det precis vad jag ska göra även denna kväll ;)

Sen går jag in på en lång arbetsvecka. Imorgon går jag 10-18 och det ska bli så himla kul. Jag lär mig hela tiden och jag tror det kommer bli hur bra som helst det här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: