lindamariasvensson

Träningen just nu

Kategori:

Var på ett spinningpass idag. Andra den här veckan, och detta var bättre, eftersom den första inte verkade ha förstått att det är fördelaktigt att välja musik som går att cykla i takt till.. Iallafall, har varit lite skraj för det eftersom jag bara var på två spinningpass i Norge, och innan det så höll jag på tre gånger i veckan. Alltså livrädd at jag inte skulle orka någonting och tappa självförtroendet. Vi vet alla hur lätt jag tappar i motgångar, och inte blir det bättre av att jag precis skriver ner det och spär på det hela. Men, det gick faktiskt minst lika bra som när jag var "i form" innan, om inte bättre. Visst, så fort hon slog av ista låten vinglade(japp) jag ut och satte mig på toagolvet i tron om att jag skulle spy. Men det var ju för att jag hade cyklat därefter, inte för att jag var dålig. Så jag är stolt över mig själv, och musiken passade mig.

Jag börjar även tappa lite i vikt, och den här gången är det bra. Mage och tuttar försvinner sakta, men rumpan är hyfsat intakt, vilket också är något jag är sjukt stolt över.

Jag funderar även på att läsa på lite på ekologiskt kött. Jag är så trött på mat och är dessutom konstant hungrig, det har blivit så sedan jag började skolan, inte jättekul. Folk hävdar ju att jag kan äta det, ekologiskt alltså. Jag vet inte hur den typen av kött frångår "jag vill inte äta djur som föds för att dö", men tydligen är det bara gamla Rosa som dött naturligt där, så det borde ju vara lugnt.. Ja, jag äter fisk. Det är av samma anledning som du inte sorterar sopor eller går/tar bussen varje gång det är möjligt. Ingen är perfekt, jag låter den ursäkten hålla.

Måste också lösa problemet med att jag tränar bäst själv. Jag har ju folk att träna med, på samma gym dessutom. Men jag förlorar effektivitet och det blir träningspass som inte blir av för att pusslet inte funkar. Men en spotter hade varit fint. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: