lindamariasvensson

Hälsningar Svenska Fotografers Förbund

Kategori:

Jag, Linda Svensson, har när jag kallar mig fotograf rätt att ta 1500:- i timmen inkluive fotografering, resa, planering, redigering, bildurval etc. Detta gäller fotograferingar som kommer generera pengar för kunden, vilket mina fotograferingar gör. Detta gäller också även kunder som är företag, vilket mina kunder är.

I tillägg till det så kommer ju kostnaden för själva varan, dvs bilden. 750:- styck i högupplösta, 10 bilder 3000:- och 25 bilder 5000:-. I tilägg kommer då 750:- för att få välja ut bland de lågupplösta. På detta då även reseersättning, som 2006 låg på 18:-/milen.



Imorgon kväll reser jag 45 mil till Blekinge för att fota hela måndagen.
Jag har en känsla av att jag kommer jobba ganska billigt enligt detta förbund. 

Kommentarer

  • mamma säger:

    UNDERBAR bild ...... :)

    2012-11-18 | 16:25:19

Kommentera inlägget här: