lindamariasvensson

Jag lär mig

Kategori: Ordinary

Inte fota då, för det här blev suddigt. Men det är en mobilbild och det är mörkt.

Men detta är iallafall dagens frukost!
Förbättringen sedan jag åt Frosties hemma hos Emma Persson när jag var 10 då: Inget socker i teet, detta te är så gott så det behövs inte. Inget smör på mackan, kompensera det torra med några gurkskivor mellan ägg och lax, perfekt. Lyxade till kaffet idag med skummad mjölk och kanel, men var duktig och valde lättmjölk. Eftersom jag inte märker någon skillnad så spelar det ingen roll.
Större delen av fettet får jag i laxen, protein finns i både bröd, mjölk, ägg och det grova brödet. Sallad är bra, tror jag, bukfylla tillsammans med teet kanske? Och kaffe gör mig mätt. Visserligen är den där smörgåsen tillräckligt för att göra mig mätt, men ändå. Jag lär inte få äta på ett par timmar.

Mellanmål proteinshake, stor kaffe och en näve räkor.

Middag:


Pulversoppan gjorde Gustaf, det är broccoli och blomkål tillagt där samt lite parmesan. Mackan är utan smör, gurkbitar kopenserar alldeles utmärkt även under tonfisken. Ja, det är då 120g tonfisk i olja här, samt en massa vitlökspeppar, det bröd butiken hade med mest protein och minst fett och kolhydrater, och rödlök och gurka på toppen. vet inte hur illa det är med ola, men jag behöver både tömma tonfiskförrådet, det är gott och fisken är nyttig :) Mätt som ett monster.

OCH DET ÄR HELT ÄRLIGT ASGOTT OCH FAKTISKT KUL ATT VETA VAD MAN ÄTER. Dock inte särskilt kul när man till kvällsmat igår gick till Shell och köpte en pse Gott och Blandat...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: