lindamariasvensson

2012-08-06

Kategori: Uddevalla

Igår träffade jag en gammal kompis, som jag hoppas träffa igen snart. Det var helt awesome, 3,5h satt vi och pratade om allt från epa-traktorer till de där pyramiderna ni vet. Jag kallade även Gustaf för "mitt ex" för första gången och det kändes askonstigt, men vad ska man säga när personerna ifråga inte mött varandra. Nej, jag vet inte, jag var jävlit sur över allt igår och önskade att jag varit känslokall ända från dag ett.

Nejmen, iallafall, vi satt nere vid Snäckan, ett fik nere vid Gustafsberg, oh sedan åkte vi bort till stora gräsplätten på Skeppsviken. Har blivit en hel del kvällar där det senaste!

Träningsmässigt har jag uppdaterat ganska dåligt här. Det går bra, står någonstans mellan 57-59kg nu tror jag, inte vägt mig de senate dagarna. Axelpressen är uppe på 10kg per hantel, vilket jag aldrig klarat innan, och bröstmuskerna har också blivit sjukt mycket starare, har kunnat köra 12,5kgs hantlar som start och ändå fortsätta tungt på multimaskinerna efteråt *stolt tjej*. Triceps är har jag bytt ut bar(vad heter det på svenska?)en mot ett rep, vilket är MYCKET tyngre men det skall vara mycket bättre. Jag har lärt mig hur man får ordentlig jävla träningsvärk i på övre delen av rumpan, och det är jag överlycklig över(reverse lunges, I <3 you). Tyvärr har jag blivit rädd för benpressen, och knäbö är ag inte rutinerad nog för att köra tungt på, så det blir inga korta och tunga benpass på egen hand förrän det är borttränat, och tills dess får Micke vara med på gymmet när jag kör den ifall jag tappar den. Det blir så pinsamt att ha som utgångspunt att du tappar själförtroendet under tiden och vikterna åker ner över dig och ur det läget får jag inte rubbat den...
Hm, några pull-ups har jag inte gjort ännu, det är ett tag var. Lat pulldowns, seated cable row och framförallt assisted pull up är mina kompisar tills dess. Biceps är ja ganska nöjd över, men har fått höra att det är min svagaste punkt i förhållande till resten av kroppen, så kan vara bra att bygga på det med framöver.. Jaja, lite svammel bara, blir nog fotografering igen om en månad ca, ska bli kul att se om det hänt något!

Nu ska jag göra mig klar för grillning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: