lindamariasvensson

Stegräknande och kaloriintag

Kategori: Fredrikstad

HEI :D

Precis sådär glad har jag varit hela dagen. Kan vara för att jag fick en superstart med träning innan jobbet. Visserligen hatar jag det för illamåendet är närvarande men peppen, ja den sover fortfarande. Därför är det bättre att träna efter jobbet för då ahr jag ingen tidpress heller(ifall jag skulle vilja träna i tre timmar, höhö...), men jag kände mig iallafall duktig! Kommer kaaanske ha träningsvärk imorgon. Älskar träningsvärk så länge den inte stoppar mig på nästa träningspass.
Och påtalomdet så ahr vi nu stegräknare på jobbet. Igår kom jag upp i 14302 och idag 18000nånting, fan vad jag är bra! Den sidan erbjuder även en såndär kul kalorikoll där man kan skriva upp vad man äter. åt helvete med det säger jag bara, jag får ångest bara av att skriva upp ett ägg, för den är ju inte snäll(vettig) nog att dela in det i bra och dåliga kalorier, nejnej, all mat ska vara dålig. Kan ju säga att en vitlöksbaguette med räkröra på som jag ätit nu när jag kom hem, det är mer kalorier i den än vad jag ätit under hela dagen igår, dvs 766. Helt plötsligt är det inte så gott längre... Ja mamma, jag åt lite igår.

Men jag har enligt stegkollen gjort av med mer än vad jag ätit iallafall, det är ju bra. Synd bara att den inte kan skilja på steg där jag bara vänder mig om och steg där jag powerwalkar, jag har ju ingen aning om hur trovärdigt det är... men det hela är iallafall motiverande, och det är väl en del av grejjen med!

Mygod vilket långt inlägg det här blev.

Ska nog äta lite ananas för att lugna nerverna.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hej:)

    2011-05-11 | 07:00:20

Kommentera inlägget här: