lindamariasvensson

Smörningsuppplärning, check!

Kategori: Fredrikstad

Sitter här och känner mig nöjd med mig själv. Det jag skulle testas för imorse var om jag hann med att fylla disken som vi har alla mackor och kakor i på 1,5h. Och inte bära ut sakerna då, utan faktiskt smöra dem med. Det är nämligen det jag måste göra om jag kommer först till jobbet etc, så det är ju bra om jag kan den biten. Och? ... KLAR PÅ 1H 15MIN. Fatta att jag var stolt. Bente såg jätteglad ut och berömde mig och trots att jag hela dagen varit spyfärdig/trött(mixen av dem är jobbig, man är inte det ena tillräckligt nog för att ja, sova eller spy, men man kan inte hålla sig vaken eller äta någonting heller) så ahr jag mått jättebra. Sen gick jag in till Ove efter jobbet och vi diskuterade hur grym jag är.

Den dagen jag lämnar det jobbet kommer jag verkligen ha alla där att tacka för något, och många saker. :)

För övrigt så har vi tydligen någon såndär kontrollgrej varje vår och höst. Det kommer vid 16 tillfällen folk och spelar kunder och bedömer oss i kassan. Fick reda på detta igår, har varit paranoid hela dagen. Jag vet att jag är bra, men fel kombination av saker gör att servicen inte alltid är så awesome som den skulle kunna vara, och frågan är om de ser det? Vi kan ta klassikern när någon är framme i kassan och ska betala och någon går före och säger "jag ska bara ha kaffe", och så lägger de fram rätt antal mynt och tar en kopp. Så är kannan tom och de börjar prata om det. Medans jag har kund. Självklart är det kunden som är prio ett, men den mänsliga faktorn som gör att avvikande saker får oss att reagera, i det här fallet någon annan som pratar med oss, kanske inte får det hela att verka sådär superproffsigt. Tappa bort sig mitt under en beställning lär inte ge några toppbetyg. Ignorera en kund som vill ha kaffe lär inte heller ge det. :( Tror redan jag har mött några för övrigt. De kom och frågade efter ett ställe som hette "brun og bli". No idea. Där sjönk betyget väl antagligen mera. Till mitt försvar så ligger det inte i centret, och det är faktiskt inte rättvist att vi ska behöva ha koll på hela staden. Bussterminal, Narvesen(pressbyrån) och sånt kanske är bra att veta, men ett solarie? Inte rättvist. Menmen, vi har ju 15 chanser till på oss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: