lindamariasvensson

Kunder?

Kategori: Fredrikstad

Alltså, vissa människor förstår jag mig inte på. Jag tänker på de människor som besöker caféet. Om jag tänker på dem som kunder så är ribban för vad som är "normalt" väldigt hög, man accepterar de flesta konstiga önskemål och så för det är ens jobb, att göra det kunden vill, till en viss gräns iallafall. Människor kommer vilja ha olika saker, att vänta sig något annat är bara konstigt.
Men vissa gånger, när man går ur rollen som kund och säljare och sätter sig själv i kundens situation... då är det första jag tänker "hur kan de fråga något sådant?". Inte som att de är korkade, nejnej, men bara konstiga saker. Människor som vet att vi lagar all mat på beställning och sedan beställer kokt torsk och när det gått 7min kommer och frågar varför det tar sådan tid. Hur tänker man då? Vilka superkockar de måste vara hemma liksom. Eller människor som me hjälp av några kaffekoppar och en glass eller tre lyckas få bordet och stolarna att se ut som ett trashat hotellrum, med sörja på. Jag förstår det inte, jag skulle aldrig kunna lämna ett bord som såg ut sådär.
Eller som häromdagen(min hurtighet finns överallt btw, kan inte vara gladare):

Kan du värma våfflan åt mig lite?
Du har en micro nere på bänken där du har bestick och sådant, där kan du värma den hur länge du vill! :D
Ska jag värma den själv...? (med en min som säger "öh, skojar du med mig eller?")
Eeeh, ja....? :D :S
Jaha, ok.... *suck* -.-
Jag kan allt värma den åt dig om du vill, antar jag! :D
Ja kan du inte göra det! -.-

Sedan står hon brevid mig och tittar på micron och frågar om den är varm nog, för att sedan be mig stoppa in den åt henne, igen.

Som kund, fine, man bryr sig inte så mycket, men hur tänker hon, som person, som gör så? Jag förstår det inte. Jag skulle aldrig kunna göra så. Det är hon och de som faktiskt inte klarar att göra det själv pga rullstol eller liknande, för dem bär vi ut åt. Söta gamla tanter också, som inte orkar dricka till maten för det blir för mycket, hih! :D

Nä, nu ska jag spela sims, men innan det vill jag bara:

sjukt duktig tjej, såhär vill jag också kunna fota, men så fort jag försöker blir det mest produktfotoliknande och så blir jag ledsen och går och skär mig. Nääärå, men när jag kommer hem från jobbet imorgon får vi se om jag fått mig en blixt eller inte, vet inte nu, såg fel på avslutningsdatum, men hoppashoppas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: