lindamariasvensson

Träning och helt ok måndagsdepp

Kategori: Fredrikstad

När jag var på väg till gymmet efter jobbet idag gjorde jag mitt bästa för att släppa jobbet. Jag bockade av de tre viktigaste sakerna - pengarna var inlämnade, dörren är låst och larmet är fixat. Det där är de allvarliga sakerna, har jag tex glömt torka av någon bänk blir det "bara" jobbigt för dem som kommer på morgonen, men pengar och försäkrningar som inte gäller för att larmet var av är lite större saker. Kanske därför jag har börjat gnissla tänder sedan jag kom hit?
Mår verkligen skit över att jag var och varannan dag väcker Gustaf flera gånger för att jag låter, dessutom har det börjat värka i munnen igen. Är det inte asbra då att jag precis skaffat mig folkbokföring här så att all tandvård numera kostar mig norska pengar, och dessutom tycker tom norrmännen att tandvården här är dyr, jag kommer ju få svälta ett år för att ha råd?

Skitsamma. Det var skönt att få träna iallafall, 20min på bandet och sen ben och överarmar. Kände mig asbiff idag, nice! Nu saknas bara musiken också, deras tv-apparater visar inte alltid saker med text och musiken är på pinsamt låg nivå(man har tur om man hör vilken låt det är för alla maskiner). Gief me ma phooone back, nooows.

Vad var det med? Jo, i väntan på bussen kom jag på att den enda som hälsat på mig här är mamma. Pappa hälsade inte på, han hämtade och det var nog mer plikt-/skuldkänsla än fri vilja där. Amanda du kan vara lugn, du står utanför det här, minst sagt.
Men jag tycker ändå det är lite tråkigt när man har vänner med både körkort och pengar. Och vänner utan körkort som ändå har pengar. Jag menar, det kostar mig 80:- att åka till tex thn, ungefär samma gäller väl gbg, och hit kostar det 115:-. Så man kan säga att när man åker hit får man 1,5h bussresa för 35:- om man nu ska vara sådan, och det är trist att man inte är värd det.

Menmen, snart kommer världens bästa pojke hem från jobbet och ah, då ska jag krama sönder honom lite. och sen ska jag gå långt ifrån honom för att jag luktar gym och matos. Det är liksom värt det, även om han inte får sova. ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: