lindamariasvensson

Superwoman

Kategori: Fredrikstad

Femtimmars jobb på Planken, sedan lagom långt pass ben och rumpa. Nu känner jag mig som superwoman och ska in i duschen snabbt innan jag åker in till stan och tar en fika med en styck Mia.
Fika betyder för övrigt att man slåss här i Norge. De har inget ord för det alls, utan de säger att man ska "kose seg", men det kan man egentligen göra närsomhelst, för att säga "nu får du kose deg hjemme då" betyder typ "ha det så trevligt". Wtf. Eller "fredagskos" som är översättningen till fredagsmys. De har liksom inget ord som involverar både trevligt umgänge och mat/dryck. Supa?

Men fika om en stund alltså. Första tjejsnacket sedan oktober, bortsett de gånger jag hälsat på hemma.

Jag hoppas hon överlever.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: