lindamariasvensson

Hungrig :(

Kategori: Fredrikstad

Mailen är kollad, jobbet är klart, nu saknas bara någon som lagar mat till mig för jag ORKAR INTE. Visst, pasta tar 7 minuter och du hinner även steka filéer och allting, det går fort. Men diska, hacka, skära, hälla, vänta på vattnet, ta fram ur kylen. Inte konstigt det går fort på restauranger. Typ som på jobbet. Där har vi en hel torsk liggandes inne i köket när vi ska servera fisk(har en bild men vet inte om om det är ok att visa sådant, mebn att säga att vi köper färsk fisk som Ove rensar och tillagar kan ju omöjligt vara dumt, hoppas jag), inget jobb med att plocka upp ur frysen där inte. Då skär du bara bort allt det äckliga och vips så har du världens lyxmåltid. :D

Vissa gånger önskar jag faktiskt att jag åt kött igen, just när man får se hela proceduren och vet att bättre blir det inte.

Sen så inser jag att det är en fisk och säger "EUUUUW" och fortsätter tillbaka ut till kassan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: