lindamariasvensson

Introduktion

Kategori: Ordinary

En blogg för att min mamma ska kunna ha koll på mig nu när jag ska flytta från Uddevalla till Fredrikstad helt enkelt. Inte så långt geografiskt, men det är ett landsbyte, det är första gången jag är från min mor i mer än två veckor(förra sommaren var jag på festival i två veckor och hoppas det inte blir lika tufft nu) och så ska jag faktiskt bli sambo. Hah, jag, sambo. Nej, jag håller mig till att jag bara bor ihop med min kille och en snubbe till som heter Erik, det låter tillräckligt läskigt. Men det ska bli skitkul, på onsdag åker jag upp. Och på onsdag eftermiddag börjar jag även jobba. Cactuz heter det, ett fik/matställe som har kvällsöppet så blir eftermidagsjobb. Helt ok faktiskt, slipper man jobba bort dagarna iallafall. Chefen är iväg, så jag ska bli upplärd av hans fru som knappt kan norska och annars är jag själv i kassan/disken hela den veckan. Hoppas jag klarar det, för det är typ en provanställning, är jag inte upplärd på söndagen så får jag det nog inte, men det ska nog gå bra!

Nu ska jag skriva inköpslista till ikeaturen pappa lovat mig på måndag! Lite svårt då lägenheten redan är möblerad, men Gustaf ska få rapportera på plats om vad som finns och inte finns. Tror nog jag ska stänga av min telefon den dagen och bara handla allt jag ser.

Och såklart, ett försök till att vara gulliga också!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: