lindamariasvensson

Underbetalda servitriser

Kategori: Fredrikstad

Kommer hem och båda mina hemmafruar är alldeles borta, vad hände liksom? Tydligen är Gustaf ute och truckjobbar, vilket är asbra för honom, mindre bra då vi ska hem igen imorgon, menmen, jobbet går tydligen först! ;(

Och påtalom så kom chefen tillbaka idag. Vilken underbar människa, han har ju helt klart hamnat i rätt bransch. Här har jag pluggat knappar och inställningar i en vecka för att kunna maskiner utantill och han kommer och säger "nejnej, du kan trycka på vilken knapp som helst, det spelar ingen roll, för maskinen är inställd efter ditt val, alltså ska den göra som du vill oavsett knapp". Som tur är gäller det där endast olika mängder kaffe vi pratade om, har man den inställningen till allt tekniskt kanske det inte fungerar riktigt så. Men han gör som jag vill, han förklarar varför; "förstår du inte varför du gör något kan du inte heller lära ut till någon annan, och jag vill att du ska bli bäst". Så nu vet jag varför kaffebönor har skal, typ. Men han lagar helt enkelt mat efter hjärta och passion för restaurang och servicebranschen, inte för att tjäna pengar. Så nu ska jag jobba varje dag från lördag fram till den siste och den siste ska han ha avgjort urvida kjag är något att ha eller inte. Synd bara att allting är så jävla svårt. Jag trodde jag visste något, men från max sju olika maträtter ska jag nu kunna svara på alla sorters frågor om en hel meny, och frågorna ställs dessutom på norska, jag ska kunna rekommendera vin för tillfälle, det är 11 nya sorters kaffe och dessutom alla kalla drycker såsom smoothies och milkshakes. Tur att koden till det trådlösa internetet är enkel annars vet jag inte vad jag hade gjort.

Önska mig lycka till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: