lindamariasvensson

När jag borde betala räkningar.

Kategori:

Nästan varje gång jag klickar in mig här för att skriva någonting så blir jag störd av något av reklaminläggen. Och då majoriteten av bloggar faktiskt skrivs av tjejer i min ålder är det ju inte så konstigt att de flesta man hamnar på tillhör tjejer i, ja, min ålder. 

Ja, jag älskar era bilder på muffins, barnleksaker, eran perfekta frukost och åh, allt vitt, så vitt det är! Högt iso, kort skärpedjup och bra systemkameror. Bilderna blir ju underbara och visst "avundas" man dem ett så snyggt upplägg. Men denna fascination varar ungefär tills jag scrollat bort headern. Vad som händer sen? "Vilket slöseri med tid", är allt jag kan fortstta tänka efter det. Processen från smutsig bebis med nedspydda golv och vidbränt allting(ja, det är min bild av moderskapet) till ren lycklig familj som omedvetet gör reklam för Vanish via bloggen är så lång, så tidsödande, jag förstår det bara inte.

Det är nog för att jag fortfarande ser bloggande som någon trend, och inte det det är idag, en erkänd hobby och för vissa även inkomstkälla.

Fast med denna tomma text publicerad är jag inte heller något praktexempel på väl spenderad tid..

Press play.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: