lindamariasvensson

Läskiga ensamhet

Kategori:

Det är fredag och jag är precis hemkommen från gymmet. Himlen är blå, solen skier och jag ska bara jobba 11-14 imorgon. Jag har inga planer, och jag skulle behöva sitta och läsa och ta det lugnt ikväll. Passa på liksom.

Men det är fredag och fint väder. Folk gick finklädda på väg till ställen när jag åkte från stan för en liten stund sedan. Jag har inget emot att vara själv ikväll, i teorin, absolut inte. Men jag är livrädd för att söndagsångesten ska komma och inbilla mig att jag slösar bort en kväll som denna genom att inte umgås med vänner. 

Och med tanke på att jag inte ens hunnit byta om från gymmet och redan känner av vad som är på väg att komma önskar jag bara att den här kvällen ska vara över. För jag tror inte att ikväll blir kvällen som jag lär mig uppskatta egentid, även en underbar kväll som denna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: