lindamariasvensson

Lyssna på TED och öka skärpan på ögon

Kategori:

Idag var en liten dag, som rubriken kanske antyder, och imorgon är en stor dag. Jag ska till Herrljunga och kladda lite på ryggen, är det tänkt. Tänkte inte så mycket på det just nu, utan går mest runt i chocktillstånd över att jag ska få sällskap. Har frågat flera gånger om det, för jag har haft svårt att tro att det är sant, men det är tydligen. Och jag är väldigt glad för det. Men jag fokuserar mest på förvånad. Lite otacksamt kan tyckas, när jag är glad.

Sedan fick jag ett sms idag från en gammal vän, vilket var himla kul. Och den konversationen såg ut ungefär "åh vi måste ses fast jag har inte tid men det är tanken som räknas". Borås av alla ställen, jävla bra ställe att hålla till på. Men det var skönt, jag behöver lite omtanke just nu av någon dum anledning. Jag har ingen anledning att känna mig nere, och även om jag är glad så finns det någonting underliggande som när det väl gör sig påmint är skitjobbigt. Det kan nog vara för att det är 2012 och det finns diagnoser på allt. Hade jag varitpå 1200-talet nu så hade det nog varit lugnt.

Telefonen har också ringt. Två annonser beställda, skitkul, för det var en tidigare kund. Enligt mig är en återkommande kund den absolut bästa kritiken man kan få. Synd bara att önskan var att de skulle vara klara innan Paris. Då slipper jag visserligen stressen när jag kommer hem, men lite tight blir det allt att stoppa in 10h extra arbete.

Här har vi en häst, som har fått lite skarpare ögon, en måndag som denna. En häst som antagligen inte vet att han har det väldans fint i Rom, till skillnad från här där vi haft snöstorm idag. Synd bara det var så varmt att det blev smält snöstorm, och mest blött.

Kommentarer

  • mamma säger:

    En sådan Finis :))

    2012-11-26 | 23:18:44

Kommentera inlägget här: