lindamariasvensson

Hemma i Uddevalla igen

Kategori:

Åh vad jag saknat mina mjukisbyxor! Underbart! Kom hem till Uddevalla idag, Kathleen plockade upp mig på Rygge för några timmar sedan och även om det är lite mer grått och kallt än det Rom jag lämnade så är det skönt att vara hemma. 

Var alltså på en show i Verona över helgen, träffade lite folk, tog lite kort och hade det skitbra. De kanske inte äter eller sover något här, men i övrigt har de tagit väldigt väl hand om mig. Fick äta på en liten mysig restaurang i Verona där de hade väldigt bra utbud på fisk. När de serverade mig vad som var dagens trodde jag först att jag fått fel, för det såg ut som kassler, men det var tydligen Ricciola, vilket enligt engelska blev Amberjack, vad det nu är. Om ni får chansen, ät det. Underbart gott kött!
 
Åkte på söndagen ner till Rom för en fotografering. De hade gaska tuffa höjdskillnader där, jag fick lock för öronen hela tiden när man skulle åka någonstans. Det blev även en tur in till centrum på kvällen, vilket var otroligt mäktigt. Ett väldigt folktomt centrum i förhållande till vilken stad det är, och dessutom en söndagnatt gjorde att man kunde åka lite hur man ville. Allt är ju upplyst och även om jag itne fick se det i dagsljus rekommenderar jag verkligen alla byggnader nattetid, så otroligt mäktigt. Det var helt otroligt, och jag hade kunnat bli stum bara av hur fascinerad jag var av alla träd de hade överallt. Så var min haka var när det kom till kyrkor, statyer och pelare.. Ja, man var ju ganska stum.

Jag kommer defenitivt åka tillbaka till Italien, och baserat på hur det är i nuläget tror jag det kommer vara väldigt jobbrelaterat, vilket är hur bra som helst.





Louise och Toader som har varit grymma fotoassistenter och har tagit hand om mig, matat mig och kört runt på mig. Måste säga att det är underbart att jobba med folk som vet vad de gör, och jag lärde mig massor. Någon gång måste jag nästan filma assistenterna.. Att låta som en björn med ett tält över huvudet medans man kryper mot hästen är nog snarare ett test av vad folk är villiga att göra för pengar än konsten att få en bra bild... Men det ger bra bilder, och fråga mig inte hur de kom på det. Undrar bara om bilderna blev bra, för har inte riktigt haft chansen att kolla på dem ännu!

Åh, jag längtar redan tillbaka haha!



Jag, jag misslyckades lite med denna panoramabild.. men det är nästan 180 grader och jag hade inget stativ, ok?! Detta är iallafall taget hos Hispellum ArabianStud, hyfsad omgivning!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Lovelyyyy , jag åker med ( helst imorgon )

    2012-11-13 | 19:55:20

Kommentera inlägget här: