lindamariasvensson

Ibland har man åsikter

Kategori: Funderingar

Fan va livet är orättvist ibland alltså. Som det att jag fick en asfin lön att göra massor för.

Så - det var allt ni fick. Hade jag fortsatt där hade en tresidig(om det hade varit a4 och storlek 12 som i skolan) klagorapport om alla saker som var dåliga kommit. Men det är bara för att jag jobbat och inte varit produktiv samtidigt, vilket innebär att jag inte städat och inte tränat. Och ingen gillar någon som klagar, därför ska vi nämna alla saker som är bra, Blondinbella style, och lite sarkasm finns med där:

- Eftersom jag inte har tid med andra människor så kan jag fokusera på MIG SJÄLV. Med andra ord tröttnar folk på en som är osicial och man slutar ensam - men man får METIME!
'
Fortfarande negativ? Kanske för att jag är sjuk.

Men (vissa) saker går faktiskt riktigt bra just nu, och med vissa menar jag annonseringen och fotograferingen. Det tog fart efter Strängnäs och nu är mitt problem snarare att jag ahr för mycket hästar att fota än för lite. Allt annat är jag fruktansvärt sur på just nu.

Vi kan tex ta det faktum att jag jobbar så mycket. Nu är vi sura på samhället istället.

Det finns inte många av våra stamkunder jag inte har koll på, och även om jag inser att många av dom(som inte är pensionärer, självklart) kan hänga hos oss såpass mycket är för att de är sjukskriva(eller har en liten bebis som de lämnat bort då de inte har den med sig), så tvivlar jag på att alla är det. Isåfall borde Norge verkligen se över sin sjukvård. Särskilt med tanke på att de som är stamkunder sällan kommer ensamma, vi pratar ju gäng, och vem sjuksriver ett helt gäng?
Att inte norskan är på sin plats kan ju ha med saken att göra(visserligen pratar hon som städar på Lindex varje dag bara engelska, och den högen snubbar som städar hela köpcentret - varje morgon - pratar inte heller norska), men baserat på föregående parentes kan man ju tydligen få sig ett jobb ändå.
Så för att min poäng ska funka får vi helt enkelt anta att alla de jag syftar på INTE städar köpcenter eller butiker varje morgon då.

Varför är jag sur då? Jo, JAG betalar skatt genom att jobba och DE kommer in och dricker kaffe och äter fuckin kakor för skattepengar. Har du en anledning, fine, jag vet att anledningar inte alltid godkänns av läkare, många är idioter(har en bekant som inte kan jobba då hon har en reumatismliknande sjukdom. Men i Sverige så måste man ju till arbetsförmedlingen för att få pengar ändå. Vad gör de där då? Jo, sänder ut henne i praktik på olika arbetsplatser. Så bra funkar systemet ibland), but still.

Och ja, jag vet att alla människor inte har lust att jobba, och gör inte det då. Men spendera inte skattepengarna du lever på på att dricka så dyrt kaffe och så dyra kakor som möjligt då, för det är fan inte rättvist någonstans. Alla människor förtjänar att ha det bra blahablaha, men du får pengar av staten för att överleva, inte spendera dem på saker som vi andra är tvugna att jobba för.
Och återigen, inte de som har anledning, men de som är för lata för att jobba ska inte belönas för det. Då kan de baka sin egen kaka och koka sitt eget kaffe.

Och detta är inget jobbrelaterat inlägg. Jag har ingen aning om vilka av mina kunder som bara är på lunchrast när de sitter hos oss varje dag och vilka som har vunnit så mycket pengar att de inte behöver jobba etcetc. Jag älskar mitt jobb, det här är ett inlägg som syftar på en speciell punkt, och den är inte Cafégästerna på Torvbyen, utan lata människor som utnyttjar de bra sidorna i samhället och därigenom gör det sämre för andra.



Så, nästan all min ilska och trötthet ut någon annanstans än mitt privatliv, underbart va? (Dessutom fick du en hyfsad styckeinledning så du kan läsa Gustaf, bra va?)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: