lindamariasvensson

Raafiq

Kategori: LS Photo & Design

Idag jobbar jag 16-24, ganska segt men ändå bra då jag hade läkartid vid nio så har både hunnit med det, samtal med chefen och ett gympass idag. Yay för mig!
Norsk sjukvård då? Jodå, man kommer in 25min efter avtalad tid, så inget nytt där inte. Att min medicin heter nåt annat på norska så hon faktiskt inte hade en aning om vad det var jag åt(japp, hon googlade) gjorde det lite komiskt en stund där, men jag var faktiskt bara där för att ta blodprov och det fick jag gjort så. Sedan frågade hon om det var nåt mer jag undrade om.
- Ja, jag skulle behöva p-piller, fixar jag det här eller?
- Jamen det kan jag ordna, vilka är det du tar?
- Ceracette, har haft dem i två år nu och är nöjd med dem
*pappret skrivs ut*
- Ah, ok, blahablaha
Sedan följer någon minuts prat om vad jag tycker om dem, om jag haft biverkningar och så. Och då hade jag redan fått receptet. Inget som visade någonting om min mentala hälsa, hjärtproblem, rökning? Nope, inga frågor alls, trots att en vän till mig fick blodpropp av just dem, för att felanvändning är dumt. Det var ju itne knark hon gav mig, visst, och har jag haft dem i två år(tror jag?) så jag borde väl veta om de funkar nu eller inte, men jag kunde ju ha hittat på det och bara frågat en kompis om vilka hon tog. Jävlit dåligt av henne att inte fråga om jag har hög risk för hjärtinfarkt tycker jag iallafall, men antar att det är väl så de tjänar pengar. Allting receptfritt i norge är dubbelt så dyrt så ska bli intressant att se vad nästa receptbelagda går på.

Och för att få in en bild; här är senaste annonsen, ännu en gång på snygga Raafiq. Den här var otroligt svår att få till och jag satt och ägnade säkert två timmar åt bara pussel för att försöka hitta en kombination som funkade, och jag tycker det blev bra till slut!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Superfin ,Linda !

    2011-06-22 | 14:52:36

Kommentera inlägget här: