lindamariasvensson

Hästjakt!

Kategori: Fredrikstad

Wow, jag är seg här. Det är torsdag kväll nu, tror jag. Det blev lite så när Miran i måndags kom fram till att jag inte lärde mig snabbt nog, och det var både skönt och tråkigt. Tråkigt, för jag vet hur otroooligt kul det är att leta jobb efter allt galet letande när vi hade oslo i planen. Men bra, för jag trivdes inte så bra där ändå, det hade nog tagit ungefär ett halvår att komma in i det så själva jobbet var kul. Solveig var ju kul, men jag böjade ju när hon slutade, varje dag så, ah. Jag hade nog tackat nej till jobbet ändå, faktiskt, trots att det erbjöds såpass mycket arbetstimmar.
Det fanns liksom inga milstolpar under dagen. Du gjorde samma sak från att du kom till att du gick, och dagarna var ju från fyra till 11 timmar, och så fick du sitta ner och äta lite när du hade tid över, men du skulle vara på din vakt. Jag gillar förberedning - kassa - sallad - lunch - byte av lunch - fika - sluta. Det är ändå rätt många skiften på en dag. Ett hade iallafall varit skönt. Särskilt när man inte kan jobbet eller förstår språket något vidare.

Ahjuste mamma, jag köpte en vinterjacka också, den är superbra och fin och allt trevligt! Dyr var den också, men den är även tidlös. Hoppas bara jag inte blir fet, då försvinner en del av tidlösheten och det blir bara väldigt fult.

Jag vill ha en hobby. Jag vill ha något jag vill göra. Jag ska leta reda på en häst. Eller en hund, så får vi se hur länge intresset håller i den här gången! Vet att när jag kollade i Oslo så ville de ha ett par tusen varje månad för att man skulle få använda deras häst, och här i fredrikstad ahr jag itne sett en enda... Häst alltså. Men vad har man annars google till?

Kommentarer

  • mamma säger:

    du får väl ta första bästa djur du ser o fråga om du får låna det ,gå ut med det fota o låtsas det är ditt(en stund i alla fall).Fin bild på Travis .

    2010-10-21 | 21:33:24
  • mamma säger:

    Glömde :))

    2010-10-21 | 21:34:15

Kommentera inlägget här: