lindamariasvensson

Sadface

Kategori: Fredrikstad

Klockan är nu halv fyra och jag har sovit i ungefär 45min. Vet inte var jag ska göra av frustrationen och illamåendet, och inget gott att äta fanns det heller så jag har ätit ägg och päronhalvor, fin mix va? Nu tycker jag ordentligt synd om mig själv, inte haft världens bästa dag idag.
- Började med att jag hade missat ungefär hälften av städningen igår, så hatade mig själv lite för det.
- Sedan har jag mått för dåligt för att dricka kaffe idag och med det tempot som krävs för jobbet så orkar jag helt enkelt inte vara glad då, och allting går mer segt. Huvudet har snurrat och jag har nästan önskat att jag ska få spy så det skulle gå över(nu är det bättre dock, skönt)
- På det så gick kassan sönder på något vis vid fem-sex någon gång så alla bestälningar fick skötas manuellt och allt springande till köket gjorde att jag inte hann städa någonting innan stängning. Jag brukar hinna med städning och kassaräkning på runt 30min, nu tog chefen räkningen och jag höll ändå på i 1,5h.
- Jag var klar fyra minuter innan bussen skulle gå, vilket inte ska vara några problem då bussen alltid är sen. "Utgång stängd pga vägarbete". Då är den enda dörren som är möjlig för mig att öppna vid den tiden låst och jag springer som en idiot för att hitta securitas så jag kan hinna med bussen. Det tar lite för lång tid och när jag väl lyckats ta mig upp till hållplatsen har bussen åkt. Den gången jag vill att den ska vara sen är den faktiskt i tid, komiskt nog. Så avslutar den arbetsdagen med att sitta och gråta av utmattning i väntan på nästa buss. Ingen passande musik i mp3n hittade jag heller.

Hoppas jag somnar snart och att jag mår bättre imorgon, annars blir det inget jobb för mig. :(

Det positiva är att jag fick mitt schema för nästa vecka och jag jobbar 39h + stängning 4 av 5 dagar vilket ger typ 2h till! Dessutom ska det bli skönt att hälsa på hemma i helgen, och att få sova med kickan under två nätter!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: