lindamariasvensson

Mina dåliga sidor

Kategori: Funderingar

Älskar att klockan är 02.30 och jag inte kan sova.

Ligger och tänker på mina bra och dåliga sidor. I härlig tjejtidningsanda tar vi det negativa först, men vi skippar det falska påståendet om förbättringen.

1. Jag är lat, fruuuuktansvärt lat. Är egentligen så lat at det borde ta upp tre punkter. Men många gånger är jag bra på att dölja det för att kunna vara ännu latare tex någon annan gång och komma undan med det.
2. Jag har ingen som helst självdisciplin. Vet inte om det faller i kategorin lat eller om man faktiskt kan påstå att man inte har någon. Finns motivationen inte från början kommer den inte infalla sedan heller, nejnej.
3. Jag är snål.
4. Och slösar. Beroende på område, men i slutändan är jag iallafall ingen spara, men jag skulle aldrig köpa 3dl gräddfil i Norge då det kostar 4 kronor mer än i sverige.
5. När jag var typ åtta drog jag undan stolen för farfar när han skulle sätta sig. Inte smart när någon är runt 75.
6. Jag är dålig på att höra av mig. (vem är inte egentligen?)
7. Sa jag lat?
8. Jag har snart levt i 20 år och vet ändå inte vad jag tycker är kul, på riktigt. Att köpa doftljus och sedan bli besviken, möjligtvis, för det slutar jag ju aldrig göra.
9. Jag är perfektionist. Och lat. Vilket slutar i att jag alltid vet vad som saknas men jag fixar det sällan.
10. Jag pratar innan jag tänker. Eller så tänker jag högt, på andras bekostnad.
11. Jag älskar skitsnack. Men då ska det vara om personer som är säkra att snacka skit om, typ någon med fult hår i någon butik.
12. Jag har åsikter om allt men har slutat yttra mig i de flesta fall, på gott och ont.
13. Jag är glömsk.
14. Och långsint.
15. Jag nojar. Något fruktansvärt. Men det är väl inte mer än mänskligt.
16. Jag har en tendens att alltid påpeka vad saker kostar. På ett snålt sätt alltså, inte som i att skryta hur dyrt det var.
17. Stör jag mig på en sak med en person så är resten av intrycket rätt kört. Jag kan inte umgås med bara ett plan för jag kommer sitta och störa mig något fruktansvärt på det jag inte gillar. Tänk på det du nästa gång vi samtalar! Trångsynt kanske, men skönt på att luta sig tillbaka på ibland när man inte kommer på varför man inte gillar någon. Då kan man alltid skylla på det fula sminket.

Det här kom jag på nu så har säkert glömt hälften. Nu över till självgodheten!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: