lindamariasvensson

Det där med julen

Kategori: LS Photo & Design

Det där med önskelista är lite dumt alltså. Som det är nu snöar mitt huvud över av saker jag vill plocka hem i webshops, men samtidigt "kan jag få kontanter" har jag blivit för gammal för, men inte rik nog för. Vad jag vill ha i julklapp? Du kan få betala min mobilräkning så jag har mer pengar över att impulsshoppa! Jag veeet inte. Fast som sagt, en lögn. Jag vill ha den där body butter'n från body shop, fast den ska jag köpa. Så den får ingen annan köpa. Med "ingen annan" menar jag ju Gustaf, då den bara finns i norge och england, hah. Vi har slingning av hår, naglar, hyllor, böcker etc. Visserligen blir det väl bara julklappsbyte med mamma och Gustaf i år. Mamma tvingade mig och Gustaf och jag har väl inte pratat om det än. Micke är ju söderut och så... trist. Jag vill vara idealet på julen. Halva julbordet försvinner för att jag inte äter kött(inte direkt så att köttdelarna är någon hög prio när jag tänker efter, bortsett frestelsen, men då kan man ju faktiskt skippa fisken), jag har ingen direkt vänrelation till min släkt och därför blir det bara jag och mamma på julafton. Och ja, jag anser att man hellre ska fira julen med folk som man faktiskt brukar umgås med, och jag brukar inte umgås med min släkt, så är det bara. Och "bara" mamma måste jag väl säga egentligen, för det verkar bli en del trevligt ändå. Som tur är äter jag potatis, ägg och socker och helt plötsligt har vi en meny som är en hel veckas matintag om man jämför med nu!

Nu ska jag se om jag kan få igång min internetbank och när klockan slår tolv blir det sängen för min del.

Det bästa jag fick från Liseberg, typ



Kommentarer

  • mamma säger:

    Du e rolig du, fram med kokboken för alla underbara recept med potatis socker o ägg var det va? det KAN bli en del;))

    2010-12-08 | 08:46:33
  • mamma säger:

    Så det blev inget bra kort från LIseberg synd, inte ens de JAG tog på dig;))

    2010-12-08 | 19:38:00
  • micke säger:

    du får ta med mamma ut på krogen och festa loss lite

    2010-12-11 | 17:27:10

Kommentera inlägget här: