lindamariasvensson

Nya och gamla vänner

Kategori:

Lite grill och tjejsnack en fredagskväll blev en väldigt intressant utgång, gud va kul jag hade! Förhoppningsvis blir det favorit i repris i helgen då det är dags för utställning, men får se om jag ska jobba eller inte. Jag borde sökt jobb inom ... snö-och-kallt-branschen, istället, för som det är nu har båda mina jobb hög- och lågsäsong exakt samtidigt. Inte alls krångligt, nejdå.

På lördagen, dvs igår, så åkte jag ner till Halmstad och testade på hur en sommarfest i en sommarstad går till, och fint vare! Åkte förbi något äventyrsland som de hade där och jag blev sjuuuukt sugen på Liseberg(Amanda? :D). Jag har blivit bättre på att föra mig bland nya människor, och det är jag ganska stolt över. Jag kan dock fortfarande inte vissla, och särskilt inte med två mariekex i munnen. Spotta gröna gelegrodor så långt som möjligt var inte heller min starka sida, men det kunde jag ju inte veta innan. Jag fick mitt hår flätat som Pippi, och jag var sjukt söt i det, haha. Smilla, sex år, kom och sa "Oj, va vit du är! :O" och jag sa stolt att jag (förhoppningsvis) kommer skjuta upp rynkorna en månad eller två genom detta, men hon var inte helt imponerad. Det var som alltid någon som frågade var jag kom ifrån innan jag flyttade till Uddevalla, och jag svarade att jag kanske pratade värmländska, och självklart var det så. Och jag somnade tidigt under en sänghimmel och drömde inte en enda mardröm.

Idag har jag ätit lyxfruost, åkt bil hemåt, jobbat lite och kvällen avslutades med en fika i Stenungsund. Juni har varit tung stundvis, väldgt tung, och jag har fortfarande en hel del saker att ta itu med, men den avslutades fint.

För övrigt har jag varit utan min telefon i två veckor nu. Jag trodde jag var beroende, men det har varit så himla skönt. Väckarklocka har blivit lite problematiskt, och musiken har jag saknat på gymmet, men vilken skillnad på min stressnivå. Det var kul att få testa mig själv, och särskilt eftersom det gick så mycket bättre än jag trodde. (Jag har provat lite halvt några gånger innan att lägga den i ett annat rum, något som funkade i ca tio minuter...) Tyvärr bär det av till torp imorgon för att fixa en ny, eftersom det ju faktiskt underlättar att ha en... :(


 

Tack för en fin fredagskväll och grattis på födelsedagen Kathleen :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: