lindamariasvensson

Produktiva Fredag

Kategori:

Idag var jag 8.30 på komux. Det var underbart. Vi var väl totalt 15 elever i klassen, flera ja känner igen sedan tidigare. Sprang även på Pontus, som jag var halvt tillsammans med i typ två veckor när jag var 15. Jättekul, för har ju inte direkt pratat med honom utan bara sett honom på stan typ. Iallafall, idag hade jag matte för första gången på evigheter. Det var underbart. Jag skojar inte. Ja, det var tufft att hänga med till en början, för problemen är inte matten i sig, utan jag kommer inte ihåg vad alla uttryck för saker och ting betyder, och det är viktigt för mig att förstå sådant för att kunna lösa talen. Så talen kunde jag fixa, men när han använde sig av ord istället för siffror sket det sig ganska fort. Dock verkar det vara på en bra nivå och läraren är grym. Största rädslan från min del är tiden. Mängden man ska hinna med "på en lektion" är ganska stor, så det blir ju mycket arbete hemma, och jag är väldigt rädd för att fastna. Dags att skaffa någon att plugga ihop med, och pratade lite med en tjej så hoppas hon är lika lost som jag! Iallafll, all in all, underbart att få använda huvudet igen. Visst, det kommer bli tungt, men jag är ändå sjut glad jag spårade in på att börja plugga.

Sedan drog jag vidare till arbetsförmedlingen, tog skatteverket och banken av bara farten, köpte några böcker i en butik som ska lägga ner och satt sedan i 45 minuter på salongen och väntade på att få mina naglar gjorda, innan vi insåg att jag var där fel vecka. Fick ringt en del samtal och svarat på alla mail iallafall, det var fint. Ett mail var så fint att jag var tvungen att ringa och glädjetjuta till Kathleen. Jag kommer visa resultate på det snart, deadline är sista januari så.

Gick till gymmet och körde ben, lyckades knäböja min egen vikt och resten av passet gick också felfritt.

Den här dagen har varit bra. Riktigt bra. Sen ska kvllen spenderas ute hos Nathalie, så det kommer bli ännu bättre.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Yes :))

    2013-01-11 | 18:02:55

Kommentera inlägget här: