lindamariasvensson

En statusuppdatering

Kategori:

Jag är hemma. Min hårddisk är hos Nathalie, det är lite jobbigt.

Imorgon ska jag till skolan och plugga Matte. Det ska bli kul, dock finns det ingen mattebok släppt för den kursen jag går än, så jag vet inte helt vad detta innebär.

Sedan ska jag på lite andra möten, förhoppnigsvis ett tungt benpass på gymmet och sedan bär det av till Nathalie.

Idag kom jag hem från Rom, Perugia och Napoli, de tre städer som de senaste dagarna spenderats i tillsammans med Kathleen. Kolla på hästar hos tidigare kunder och lite festande(/Italiensk lunch, verkar det som) har det blivit. Ätit god mat, och nyttig mat. Femrätters havsmiddag satt inte helt fel! Musslor, någon annan typ av musseldjur, kräfta, bläckfisk, lax, någon vit fisk etc. Även om man kan tycka att chokladtårtan de skulle avsluta med när man redan var proppmätt var lite att ta i så var det fint. Lax bör dock inte ätas någon annanstans än här hemma i Norden. För att den ska vara god nog måste den antagligen vara svindyr, vilket den redan är där. 300:- för 125g lax jag tillagar bättre sjlv är inget superintressant. Ok, nu spann jag iväg igen.

Jag har sagt till Gustaf att jag vill bryta med honom. Det hela slutade självklart med ett jättegräl, men jag tror att vi förstår varandras sidor egentligen och jag ser oss inte som ovänner. Jag var bara trött på att känna mig spyfärdig av ångest varje gång jag såg något som jag kopplade till honom. Såsom vaccinationsrapporten vi tog innan Asien. Rotade lite i mina papper, såg den och fick hålla mig för att inte kollapsa. Jag kan inte ha det så i mitt liv, och det lär inte sluta om jag fortsätter umgås med honom på samma sätt just nu.


Jag känner mig väldigt osäker, som alltid i min yrkesroll med fotandet. Dock verkar det hända lite saker nu, och förhoppningsvis har jag råd att göra vissa ganska stora projekt framöver. Synd bara att då kommer jag inte bara behöva en ny kamera för att hänga med. Jag måste ha en. DET ÄR SOM ATT HA HDKANALER MEN INGEN HDTV.

Kaffet kickar in, nu ska jag utnyttja det och jobba. 

Kommentarer

  • mamma säger:

    en sådan fin bild, Härlig :)

    2013-01-11 | 18:34:30

Kommentera inlägget här: