lindamariasvensson

Nyvaken i tröjan du hatar

Kategori:

Amanda, som jag ska träffa imorgon, tyckte att jag borde uppdatera här, och varför inte! Jag sitter just nu på en buss från Malmö på väg hem. Jag har varit i Hörby sedan i torsdags, och det har varit skitkul. Jag har fotat lite mer än tio hästar, varit och tittat på en snygghingst, hängt med skönt folk i en möbelbutik, lyckats föra en konversation med ett barn, besökt en riktigt gammal kyrkogård med enorma staket och endast familjegravar och kollat på den där Batman har jag också gjort. Det blev några dagars häng nere i Malmö, där jag fick suktat efter skor inne på Zara och har även varit inne i en massa tuffa småbutiker. Det var tydligen Pride där också, så fick några fina bilder därifrån med. Önskar dock det hade varit bättre väder och inte direkt betongbyggnader i bakgrunden. Vimmelfota alla snygga människor som gick i det enorma tåget hade varit fint!

Jag behöver en större resväska känner jag, både för att min gick sönder(350:- på coop, så klagar inte) och för att jag aldrig får plats med grejerna. Kläder och sådant är ju inga problem, men när man ska ha med sig kamera, dator och träningskläder(klarade NÄSTAN en pull up när jag hängde i en trappa, snart där nu!!!) så blir det väldigt snart fullt. Malmö är väldigt fint iallafall gillar deras centrum mer än Göteborgs, helt klart. Matställen vet jag inte, men salladsbaren jag åt i var mycket billigare än hemma i Uddevalla, och det var en positiv överraskning.

Men nu har jag iallafall jobb i några dagar framöver, och sedan ska jag börja med annonser och plugga lite körkortsteori. 

Jag är inte helt med här, hungrig som bara den är jag, och det här inlägget har typ tagit mig 40min att skriva nu. Satt uppe halva natten och har åkt buss i tre timmar nu, och innan det satt jag på en ganska lång bilfärd, så börjar bli lite småtrött. 



Kommentarer

  • Amanda säger:

    Yay Findus! :D

    2012-09-05 | 21:13:28

Kommentera inlägget här: