lindamariasvensson

22.27

Kategori: Funderingar

Pappa skickade precis ett sms där han hälsade att jag ska ta betalt för det förtjänar jag, och syftade på min facebookstatus om att jag har annonser beställda.
Hemlängtan. Melankoli.
Gå rätt ut i skogen med lite matsäck, utan några som helst planer om var man skulle någonstans, bortsett från att man skulle tappa bort sig. Litervis med svamp varenda gång.
Då var jag 9-12 antar jag, min barndom är ju väldigt vag rätt igenom. Men det minns jag.
Hah, och all extas inför att åka till videomix, med den röda smutsiga heltäckningsmattan. "3 filmer i tre dagar för 99:-" och en påse ostpopcorn.
Nu heter det Hemmakväll, pappa har tagit farfars rum och någon annan bor i huset med det gröna taket.
Alla jordgubbsland, potatisland och allt annat jag älskade, trots att jag nog var lite för smågammal för det hela, är ersatt med gräs.
Visserligen verkligen fint gräs. Jag minns när det precis växt upp, fyrkantiga plättar på 3x3m med superfint rent gräs, och tjock mossa som omringade allt.
Gärdsgården med den lösa stenen.
Nä, nu ska jag sluta. Inget ont om nuet, men vissa saker från förr var helt ok de med.
Puss!
(det här är ett ganska nostalgiskt inlägg mamma, jag gråter inte)

Kommentarer

  • mamma säger:

    Nej min vän ,men det gör jag <3

    2012-01-07 | 09:23:31

Kommentera inlägget här: