lindamariasvensson

Amsterdam - flyget

Kategori: Resa

Tröttheten har varit ganska tuff den här veckan. Nu med visserligen. Menmen, nu kör vi!
Jag har aldrg flugit förut, aldrig varit inne på ett flygplan, plats etc. Måste säga det att jag fann det kanske roande att personalen hälsade på oss när vi gick ombord. De stod tom upp. Något västtrafik borde överväga? Jag menar, jag har ju lagt mer pengar på dem än på flyg(särskilt om man tänker på att det var Gustaf som betalade allt och vägrar berätta vad det kostade, fruktansvärt irriterande, jävla bigspender)
Så min bild av flygplan sedan innan är ungefär det här: http://www.youtube.com/watch?v=HNLNDTCWC0Q&feature=fvwrel
Inte grodvnkeln av bruden då, utan ljudet. Nu orkade jag inte lyssna i mer än 15sek, men är ganska säker på att titeln håller vad den lovar. Den videon och 15h förseningar.
ISTÄLLET så fick jag en hur häftig upplevelse som helst. Jag menar, har ni någonsin suttit i en bil som känns sådär när ni trycker på gasen? Nej, tänkte väl det. En häst då? Nej, inte det heller. Fyfan va häftigt. Sedan så var den där molnbiten var ty det vackraste jag sett ever. Hade nog ganska tur med både väder och flyffiness på molnen. Och när de då påsår att man färdas i 800km/h s vill man ju allra helst göra det på marken så man faktiskt kan se något swisha förbi så att man faktiskt fattar hur fort man kör. Återigen, moln, i all ära, MEN, när det gäller storlek och avstånd kunde jag inte riktigt använda dem. Vad händer då? Jo! Ett flygplan swischar förbi. AWESOME.

Allt gick väldigt bra, mitt bagage försvann inte på någon av turerna.
Nu är då frågan.

Varför säljer de smnk 30% billigare och mat 30% dyrare där? Jag menar, jag skippade ju maten för att det var för dyrt, och varför köpa smink när jag ska flyga? Köper smink gör jag ju när jag ska uppdatera sminkväskan? Palla köpa flygbiljett för att handla smink sprit och godis. Dålig affärsidé.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Det lät ju väldigt härligt :)(flyffiness,som bomull)

    2012-01-15 | 08:16:57
  • Mandigurl säger:

    Åååh, visst är det coolt när andra flygplan bara swischar förbi?! Och flyffinessen <3

    2012-01-18 | 19:45:22

Kommentera inlägget här: