lindamariasvensson

Träningen har inte bara fördelar

Kategori: Funderingar

Att gå ner har varit sjukt kul, och jag skulle gärna springa runt naken jämt, så nöjd och stolt känner jag mig just nu. Berätta för alla i hela världen är väl lagom ungefär. 

MEN

Det känns som att hälften av kilona som försvann satt på brösten. De har nog nästan halverats i storlek, utan att överdriva. Och då tänker man det "amen små och snygga?!". FU, säger jag, de ser precis likadana ut, fast mindre. Mycket mindre. Och jag är inte missnöjd med mina bröst, jag har varken råd eller tid till att vara det. Men jag tycker inte att de är snygga, och det handlar inte om en dålig självbild, jag hade inte varit avundsjuk om de satt på någon annan heller. Men för att inte låta alltför deprimerad kan jag säga såhär: Det är många gånger jag stått i olika omklädningsrum och tänkt "vilken tur jag har jämfört med henne", så det är inte alltför illa ändå. De är ok helt enkelt.

Tillbaka till att de försvunnit då.
Jag hatar detta. Jag måste jobba på den inställningen känner jag annars kommer jag börja må dåligt över det, för jag är verkligen så himla missnöjd. Små tuttar är snyggt på skinny bitches med sinnessjukt mycket självförtroende. Jag kommer aldrig vara en skinny bitch.
Så just nu tränar jag bröstmuskler utav helvete, för att göra det man kan i det området. De kommer inte bli större, men "fästena" eller whatever kan bli mer välformade.

Och när jag är klar ska jag antingen köpa mig ett par fejkbröst(nej mmma, det kommer inte ske i praktiken, för det är samma summa som tatueringen jag vill ha, och tatuering går före tuttar på inköpslistan, men jag vill det ändå) i typ liten c-kupa. Eller så ska jag belöna mig själv med en ny garderob i bh-väg.

För det finns en fördel med mindre bröst och mer revben. Du kan klä av dig mycket mer utan att det blir vulgärt. Halternecktypad bikinitopp utan byglar under ett för stort linne? Hell yeah! V-ringat utan bh? Nej, inte jag, de är liksom inte snygga nog för det, men tanken var fin. En ordentlig jävla push-up då? Den enda jag någonsin hittat som faktiskt funkar finns på cubus. I två färger. "yaaay". NEJ NU BLEV VI VISST NEGATIVA IGEN. Uff. Nädå, men jag ska nog komma på nåt, för jag vägrar låta mig dras ner av det här! (illafall när jag är på bra humör)
Och ni undrar nu om jag provat den "revolutionerade push-upen" från H&M som "lägger till två kupstorlekar". Var som en vanlig bygelbehå, men jag gillar marknadsföringen, för jag trodde ju på det till en början. Inte är du så dum att du skriver så stort om något sådant om det inte stämmer?

Nu spinner jag iväg här.

Annonser!

Kommentarer

  • mamma säger:

    :)

    2012-02-28 | 07:39:18
  • Kristina säger:

    Tuttar hit och tuttar dit...

    Då ska du se mina gamla taxöron!! :-P

    För 14 år sen (innan Markus) va dom faktiskt perfekta!

    Det gick över :-S

    Blev ju inte direkt vackrare efter 2 barn till!

    Va nöjd för det du har! :-D

    2012-02-28 | 08:45:49
    Bloggadress: http://mammakristina.wordpress.com

Kommentera inlägget här: