lindamariasvensson

Pengaångest

Kategori: Funderingar

Ganska slapp dag allt som allt. Skulle egentligen jobbat sönder mig, men hey, det blir ju aldrig så :) Men jag fick somnat om iallafall, sweetness.


Fick lite pengapanik idag igen. HATAR när de smällarna kommer. Hade varit så mycket lättare om Gustaf haft lika lite han, men han både tjänar mer och ahr gjort av med mindre. Har bortsett hyra och sådant som vi båda ju har samma utgifter med, lagt ut iallafall 11700:- på gym och 26000:- på teknik. Sedan har vi kläder (bara under september tills nu har klädkontot gått på iallafall 5000:-), hår, naglar, vaxning, smink och bara det faktum att jag köpt tre par löparskor sedan jag flyttade hit säger väl en del... Julklappar, födelsedagar, sjuk katt, bussresor. Blöh. 

Ja, ni vet väl hur det funkar. Så om vi snittar vad jag har kvar efter hyra, mobil och mat varje månad så har jag max 7000 att röra mig med. Dra sedan då av allt det där ovan, och lägg sedan till det stora svarta hålet ÖVRIGT där bland annat alla mina strumpor håller till. Inte konstigt jag är pank?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: