lindamariasvensson

Det drar ihop sig

Kategori: Funderingar

Då har mamma och Gustaf åkt. Gustaf är ledig hela påskveckan, så jag blir själv här tills på torsdag.

De tog även med sig massa flyttsaker. MASSA. Allt jag hade packat med mig hittills och sedan en stor hög till, eftersom bilen inte blev full vid första försöket. Så nu är mina möbler(alla tre bord och badrumsskåpet), blommor och i princip alla prylar jag inte kommer använda något mer ivägskickat... Det är tomt.

Nu är det liksom på väg, på riktigt. Flytten, Asien, alla jobb i sommar (hittills är det fyra utställningar och två fotograferingar bokade mellan 7/7-17/8, plus Kathleen...), den stora flytten i höst... Jobben är uppsagda, lägenheten är uppsagd och jag lyssnar på en låt som heter "Cut", haha. Jag är trots den sista meningen väldigt glad, men det är klart att det är lite trist med. Om man jämför mitt och mammas jobb har jag hamnat i himmelriket här. Dessutom hade vi väldigt tur med lägenheten. Visst, det har ju funnits tillfällen då vi varit mindre glada. Tex att kylen rostat sönder då den frostar av sig själv alltför ofta och därför står i vatten hela tiden. Eller att duschen är pytteliten. Söndagen som jag väntat hela veckan på, den som skulle bli en mysdag. Ja, när Gustaf öppnade toadörren på morgonen forsade vattnet ut.. 

Men vattnet är otroligt gott, jag har aldrig druckit vatten om jag inte varit tvungen eller varit supertörstig under de första 18 åren av mitt liv, men detta ändrades här. Gymmet ligger bra till, vi har haft nära till buss och det är lätt att gå till jobbet(inga backar). Dessutom får man en väldigt fin skatteåterbäring för att man är svensk.

Men nästa vecka går jag in på skattekontoret i Sverige och säger "Nu vill jag inte mer." När den biten är avklarad kommer jag också säga att jag vill ansöka om att starta företag. Om och när det går igenom(det är ingen garanti för att jag ens får använda namnet LS Photo & Design) så ska jag trycka på en skjorta och en jacka och ha dem i sommar. Ser fram emot detta!

Men först ska jag göra klart loggan en kund beställt!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Oktavia är bra att ha, O du, allt var bara så perfekt i det praktiska som du sa. Helt suveränt :)

    2012-04-01 | 20:46:56

Kommentera inlägget här: