lindamariasvensson

Dagen i text, för vem har tid med bilder.

Kategori: Fredrikstad

Idag fick jag en ganska arg, och troligen påverkad-av-något kund idag. Han, ~60, där med sin mor. Gillade hennes hellånga leopardmönstarde kappa till det tunntunna håret btw(förlåt). Kommer fram och kisar mot menytavlan. "Vafan, jag vill inte ha nån amerikansk skit, fish & chips.. pff". Och så läser han lite till frågar om vi har öl, men efter ännu en besvikelse väljer han den mycket norska rätten lasagne åt dem båda. De får bricka etc, och efter sju minuter kommer han tillbaka upp i kassan och är "jävlit trött på att vänta". Jag förklarar att vi måste göra klart maten först, vill han ha färdig mat kan han gå till McDonalds. Då blir han ännu surare "men för helvete, ska ni ut och slakta grisen först eller?!". Då kom Bente och räddade mig, så jag slapp svara att vi aldrig använder griskött i våran mat. 
Mamma, kommer jag också bli sådan när jag är gammal?

För övrigt älskar jag när mina föräldrar läser det här. Jag tycker det ska bli tråkigt att flytta, och skriver det här. Vad gör mamma? Jo, hon börjar gråta och påstår att det "antaglligen är en ventil åt mig". Fast... nä? Haha. Och pappa, ja, jag skrev ett smånostalgiskt inlägg om huset jag växte upp i. Frågade honom om vad han tyckte. "det kändes som en käftsmäll" fick jag till svar. Här satt jag och mindes trevliga delar av barndomen och vad läste han? Jo, jag var sur över att han och mamma inte var tillsammans, haha. Jag vet inte exakt vad han läste, men han tog det väldigt fel iallafall. Som mannen som trodde han skulle få färdig lasagne med griskött - livet blir inte alltid som han tänkt sig.

Nu sitter jag och finslipar affärsplanen och ska skicka den till Elisabeth som ska få kommentera och hjälpa mig bli miljonär.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hahahaha , kunde inte annat än att skratta , länge........ det blir annat när du berättar det från Ditt `håll`. Ventil o käftsmäll......... Ja herregud, svar på din egen fråga, Du kan ju påverka din ålderdom genom din erfarenhet hittills ;) Love you Godnatt :)

    2012-04-19 | 22:37:46
  • mamma säger:

    Komm: 2 .Bli rik , så får jag leva på dig i min ålderdom, NU är det läggdags.:))

    2012-04-19 | 22:40:29

Kommentera inlägget här: