lindamariasvensson

Pengar!

Kategori: Funderingar

Erik är smart kille och glömmer sitt lösen till bankkontot så han inte kan betala hyran. Så istället för att testa tills han hittar vill han inte låsa lösenordet, utan beställer ett nytt direkt som tar två dagar. Suck! :D Så nu sitter jag här och ska betala hyran och då fungerar inte överföringstjänsten. GAH. Sur tjej. Dessutom är det sent och jag har faktiskt flera dagar kvar innan jag ska vara ledig. Tror jag hamnar på ungefär 180h i december, vilket är en helt ok summa faktiskt! Synd att jag kommer få skatta 36% på det bara. Hade hoppats på att få hamna under så att man får tillbaka allt man skattar nästa år men så blir det nog inte. Så man kan säga att hade jag jobbat 160h så hade jag kommit undan och sluppit skatta de 36% och hamnat på 0% vid skatteåterbäringen. Nu när jag jobbat 180h så hamnar jag på full skatt. Va otroligt kul det hade varit om de där 36% faktiskt utgör samma lön som för de där 20 extra timmarna, så de var i onödan, bah. Ska inte ens försöka räkna ut det, lär bli besviken.

Ny är köket städat, maten för imorgon fixad och nu är det bara städningen kvar. Erik drar imorgon och kommer väl inte hem förns mot nyår och Gustaf åker på söndag och kommer hem efter nyår. Ensamt? Liiiite. Men jag får ha det städat iallafall! Inte för att jag är superclean, men jag slipper iallafall städa efter någon annan när jag väl gör det :)

Nu ska jag slåss lite mer med nordea och sen blir det sängen! Imorgon ska håret slingas också, niiice.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: