lindamariasvensson

Fika och knäböj

Kategori:

Jävligt nice fredag. Skatteverket var trevliga, arbetsförmedlingen likaså och jag förstod nästan vad han sa på mattelektionen. Utnyttjde det fina vädret och tog en fika med en gammal kompis på Yerba. Mysigt värre att ha flera år att ta igen och det visade sig att vi fortfarande har hyfsat gemensam umgängeskrets, så många koppar kaffe blev det! 

Tog mig vidare till gymmet och körde ett kort benpass, knäböjde 60kg utan kaffe. 6repsx2 och sedan 55kgx7. Nu när jag fått bättre teknik kan jag inte vänta tills jag får i mig någon pre-workout så att jag inte är rädd varje gång jag lägger på vikter, för det är jag idag. Ni ska se mig varje gång jag sätter mig i benpressen "Ok, komigen nu, du har klarat 200kg och det gick fint. det var dessutom ett tag sedan, och du är skitstark nu. Så, kör på, du vet att om det skulle bli för tungt så händer det inte förrän du kommit till fjärde, och då är du redan mer än halvvägs och visat att vikten inte är problemet." Något sådant rabblar jag till mig själv vaje gång jag ska köra benpressen haha, och jag vet inte om det funkar, men det skadar inte. Jag har ju rätt i det jag säger till mig själv ;)

Som tur är när det gäller knäböj; OM jag inte skulle klara att få med mig vikterna upp och jag faller, så faller inte stången på mig, för det finns ju stänger som skyddar mot det. Och jag är inte den typen av person som blir triggad av "inget skyddsnät så du MÅSTE klara det", då får jag panik istället. Ingen egenskap jag är jätteglad över, men så är det! Jag jobbar på det, för jag tog ju faktiskt 60kg i knäböj, DE NI! *stolt*

Nu ska jag bleka håret för att få det snäppet rödare, sedan blir det matteplugg resten av kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: