lindamariasvensson

Imorgon fyller jag 22

Kategori:

Och det känns, precis som jag trodde, att jag är alldeles för gammal alldeles för fort. Men det handlar inte om mig. Jag tycker inte jag har slösat bort någon tid, inte överdrivet mycket. Visst, hur mycket jag hade fått gjort på en arbetsplats under hösten vs. vad jag har fått gjort hema är väl ingen imponerande insats, men jag har ändå jobbat på bra, jag har väldigt svårt att hålla pli på mig själv när inga hållhakar såsom "bli av med jobbet" finns.

Jag fuckade up gymnasiet ganska rejält, men det är inget jag ångrar. Om man inte kan önska att man jobbat hårdare på betygen, för det önskar nog alla så den är nog redan tagen.. så önskar jag att jag jobbat ännu mindre, för allt som heter VG är ju värdelöst ändå. 

Nu snöade jag in mig på detaljer igen. 

Jag trodde jag skulle vara "längre" här i livet, eftersom jag lever i en stad är alla som är i min ålder i en sådan här liten stad, antingen har sina jobb, oftast "nere på marken"jobb, eller så har de ungar. Ungarungarungar. Alla so pluggar har ju flyttat. Så i småstadsmått mätt är jag körd. I mina mått mätt går det asbra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: