lindamariasvensson

En liten rättelse

Kategori:

Till föregående inlägg:

Min mamma förstår mig visst, oftast(men hon ser väldigt ledsen ut ibland när hon inser att jag och micke inte är 4 och 7 längre, det tänker jag inte sticka under stolen med). Om min mamma inte förstår mig har jag antagligen inte försökt mig på samtalet från början, för jag känner henne såpass väl. Så långa diskussioner om saker jag gör som jag inte tror hon skulle gilla har jag inte försökt mig på, ifall det blir jobbigt.

Så alltså, för att göra en totalomvändning här då och kompensera för att jag var lite fel ute innan. Min mamma är överlycklig över att jag vill flytta hemifrån och det är knappt jag hinner öppna väskan med smutsiga kläder innan hon tvättat, vikt och stoppat ner dem i en flyttlåda. Jag har en mathyra på 3000:- och en rumshyra på 1500:- per natt, och eftersom jag har två rum som jag sover i numera så får jag betala jouravgift på det andra på 1000:- per natt.

Hon kan inte sluta prata om hur hon längtar efter att få sova ut på morgonen, eftersom jag alltid är uppe i gryningen och städar och har mig. För att inte tala om när jag totalvänder dygnet varje fredag och har öppet hus för alla arbetslösa grannar, då festar vi hela tiden. mamma kan inte vänta tills jag slutar me det, så hon själv får festa hela helgerna.

Det här inlägget blev mycket sämre än planerat, men så är det ibland. Nu sitter jag i Ljungskile med en hund som totaldäckat brevid mig och det är jättetyst här. 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hmmmm, Oh vad jag älskar Dig O Din bror......

    2013-01-04 | 16:09:43

Kommentera inlägget här: