lindamariasvensson

Påtalom livskvalite

Kategori:

Träningen snedtände ordentligt och isället för att känna mig glad och flygig och allt sånt så är jag förbannad på alla runt mig som inte gör nåt. Kanske mig själv också, men oavsett vem det är. Visst, det finns tusen saker jag vill göra, men jag gör så mycket annat som är värt just nu. Säger jag "Åh, dit vill jag resa" så finns det en liten tanke om planering, tillvägagångssätt etc.

Jag sitter sjukt mycket och kollar på inspirationsfraser etc som i princip säger till dig att du är det enda som står mellan dig själv och dina mål, enda skillnaden på vem du är och vem du vill vara är vad du gör and so on. Jag älskar dem. Självklart kan de läsas fel och man kan börja käfta om att rullstolsbundna inte kan gå, men jag tänker mer på ja, andra saker. 

Därför tär det att höra alla "åh, jag skulle villja", följt av något mummel som egentligen betyder "jag vet inte" när man frågar varför de inte gör det. Särskilt när det är från människor man önskar hela världen. Jag skulle kunna gå in mer i detalj om vad det är jag syftar på exakt för att kunna ringa in gruppen människor jag syftar på även när det inte gäller mina närmaste. 

Och påtalom, så är detta min favorit just nu:
You know all those things you wanna do? You should do them.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: