lindamariasvensson

Väskproblem och Sverigedemokraterna

Kategori:

Jag behöver en ny bag. Eftersom jag alltid har med mig så himla mycket har jag bytt ut handväska mot träningsbagen, och den vill jag inte ha. Jag vill ha en pimpad sak från Marc Jacobs. Synd bara att den notan blir lite över min budget.

Och påtalom-någotheltannat så fick jag häromdagen chansen att vara med i en ganska intressant diskussion. Dvs, jag höll käften för att inte sabba stämningen för åsikter lönar sig inte alltid, det beror lite på hur mottaglig personen ifråga är, och jag kände att det inte var tillfälle nu.
 Det började med prat om jobb, och fortsatte med att det är svårt att få jobb idag. Sedan kom klassikern "Jag är ABSOLUT INTE rasist, "men".." och jag lyssnade roat vidare. 
"Det ringde en man för ett tag sedan för att göra en undersökning, och han ställde då lite frågor. Han undrade vad jag röstade på i förra valet. Sverigedemokraterna, svarade jag då. Sedan frågade han vad jag skulle rösta på i nästa val, och jag sa Sverigedemokraterna igen. Jag sa det att Sverigedemokraterna är INTE rasister, de vill ju bara att man ska minska invandringen för att kunna behålla jobben hos det svenska folket. Och att de inte blev inbjudna till nobelmiddagen för att de skulle vara rasister, det är ju förjävlit!"

Jag fick alltså här vad jag tror är svaret på varför de faktiskt sitter i riksdagen. Folk som inte läst på något, småorter ute på landet där de äldre i famijen ser hur de unga inte får jobb. De jämför med "när jag var ung kunde man bara gå ut och söka första bästa jobb" och glömmer helt av att utan invandringen i Sverige skulle landet inte vara i närheten av vad det är idag.
 
 Jag springer en del på sjukhus jämfört med andra i min ålder, och jag möter inte många svenska läkare, och ibland är brytningen såpass påtaglig att det är svårt att förstå, som exempel. Jag vet inte om de är billigare i lön, eller hur det ser ut där, men jag tvivlar på att det fungerar så när det gäller sjukvården. "Ok, du vill ha jobb och är invandrare, därför sätter vi dig på ett skitjobb som ingen annan svensk vill ha, ska vi se vad vi har åt dig denna veckan... Här! NEUROLOG är ledigt! Enjoy!"
 
Jag är egentligen inte tillräckligt påläst angående detta partiet, för att kunna uttala mig om min egen åsikt, men man har ju sett smutskastningen på dem i media och ett parti kan omöjligt vara så hatat av de andra utan anledning, kan tyckas. Och så hörde jag något om att homosexuella inte ska få adoptera, vilket räcker som avskräckande argument åt mig.

Sedan finns det ju också de personerna, varav jag känner en väldigt väl, som röstar på dem som en ironisk handling för att "Sverigedemokraterna så uppenbart är idioter". Jag orkar inte ens kommentera det faktum att ironiska röster tyvärr INTE fungerar så att man ger avdrag på det partiet, utan de funkar precis likadant som för de som stöttar partiet. Men jag ska höra med de om vi kan införa ironiska röster för att dra tillbaka ett parti inför nästa val.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: