lindamariasvensson

Söndag 27 maj - svammel och fortfarande inga bilder

Kategori: Resa

Sitter här i ett regnigt Thailand. Kom precis tillbaka efter en promenad och lite lunch, älskar det faktum att Thailändsk middagsmat är billigare än en liten skål med frukt och yoghurt. Köper inte det igen för övrigt. Här kommer whitegirlproblems, så håll i er: att bli serverad en mjölkprodukt jag inte vet märke eller smak på är sjukt skrämmande för mig. Säger de att det är naturell yoghurt så kommer jag ändå äcklas, jag vet inte varför. Det finns inget som heter ”bara mjölk” för om du inte får se förpackningen så kommer du nästan garanterat inte få den smaken du väntar dig. Det är inte så att jag faktiskt tror att det är gammalt eller något. Det kanske är så simpelt att smaken och konsistensen i sig är så speciell att när jag inte har full kontroll så vet jag inte om det är paranoia eller om det faktiskt smakar annorlunda.


Gustaf är ute och dyker eller nåt, han kom ner till 25 m idag, så stolt över honom! Jag har lästmassor i min ”Få Det Gjort” bok och jag måste säga att jag ÄLSKAR den. Ett konstant problem i mitt huvud är att jag går runt med hundra saker som jag ska göra och komma ihåg och det stressar mig väldigt mycket. Vet inte hur många gånger per dag jag tänker ”Juste ja, jag måste ju”, men eftersom jag är på helt fel ställe just då för att göra detta så blir det snart glömt igen. Det hjälper inte direkt... Tex så ägnade jag åtskilliga timmar på Planken på att tänka på alla småsaker jag skulle göra när jag kom hem, men så fort jag kom hem så var huvudet helt tomt. Denna bok hjälper till att sätta upp ett system från grunden och det gäller verkligen allt från att köpa ägg till drömmen om att bli skådis, typ. Om jag ser hur nördigt detta låter? Självklart. Vem lägger sig på en strand i Thailand för att läsa en bok om att bli mer effektiv i vardagen liksom? Gustaf skrattar åt mig, men jag har som smått börjat använda systemet och som sagt, jag älskar det. Nej, jag säger inte att genom att läsa en bok, så när den är klar så kommer allt jag vill ha gjort vara gjort, jag måste ju fortfarande göra varenda liten sak. Men jag slipper stressa och må dåligt över det på de tidpunkter som jag faktiskt inte har möjlighet att ta tag i det. Som att ringa någon när man inte har en telefon tillgänglig eller försöka köpa kläder i Norge på en söndag.

Det var inte det här det här inlägget skulle handla om. Fast delvis, jo, för den mängd brainstormingmaterial jag har samlat ihop och sållat bland under veckan har skapat en ganska stark hemlängtan. En hemlängtan som i att ”JAG VILL HEM OCH BÖRJA NUUUU”. Jag har liksom inte hittat min perfekta plats på stranden här ännu, ni vet när man hittar den där gräsplätten som inte är för hård och inte har några insekter och som man verkligen kan ligga i flera timmar på? Nä, har inte hittat den här. Det kan vara därför. Eller för att jag kompenserar med en bok som heter ”Det blir alltid som man tänkt sig.”, vilket ju ger mig en ganska lovande framtid måste jag säga. En nackdel med den boken (har läst ungefär tre sidor än så länge så kan ha en förutfattad mening här) är paniken när jag inser att jag har ganska många dåliga scenarion uppspelade i mitt huvud med, och om bara det faktum att jag tänkt i de banorna faktiskt gör hela mig mer negativt inställd, så vill jag inte vara med och leka mer. Självklart är det Gustaf och hösten jag tänker på här.

I sommar ska jag sjunga, oavsett vad grannarna tycker. Jag lyssnar på Lady Gaga just nu, jag älskar henne. Hon och Christina Augilera, mumma. Den typen av självförtroende de visar älskar jag. Beyonce har det med. På något sätt lyckas de förmedla någon typ av ödmjukhet och självmedvetenhet på ett helt annat plan än många andra av de största kvinnliga ”divorna”.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hej -:))))))

    2012-05-28 | 09:27:13

Kommentera inlägget här: