lindamariasvensson

Bangkok Terminal 21

Kategori: Resa

Klockan är fyra, dags att gå upp kanske. Vi tar oss in till MBK och äter frukost på någon buffe. Starkt som fan var det men hey, vi är i Thailand - inte direkt man förväntar sig kokt potatis och köttbullar. Lite mer spännande att gå dit man inte förstår namnskyltarna och hoppas på det bästa.

Bland sakerna som var tänkta att se var Terminal 21, och hit drog vi idag. Fick provat på Skytrain, vilket var lite av en besvikelse måste jag säga. Kan kanske erkänna att de förväntningar jag hade var lite orealistiska.
Iallafall – köpcenter nummer tre, för att verkligen veta vilket som är bäst. Nio våningar tror jag, alla inredda efter varsin stad. London, San Fransisco, Hollywood, Tokyo mm. Helt klart sevärt, men som överallt annars var det så sinnessjukt mycket av allt att man blir blind första gången man är där. 400 butiker per våning på tio kvadrat styck typ, och hälften av varorna finns på minst två ställen. Inte lika dramatiskt som MBK, men fortfarande att man(jag) går in i något stadie där jag inte köper någonting just för att jag har så många butiker kvar att gå igenom. När jag väl har scannat alla butiker är jag för trött, och det slutar med att jag inte köper något alls.
Det fräckaste var helt klart toaletterna, Gustaf vittnade om att Roms toaletter hade lejonhuvud som vattenkranar, tihi.
Jag gillade mest, massa små gulliga butiker. När vi var där var det även någon Top Girl tävling och ja, någon vann, hon blev glad och sedan spelade någon annan musik. Alla var glada! Har inget minne om resan därifrån, men vi hamnade på Khao San Street igen, på samma wställe. Men hur kan man klandra oss, de hade fiskar! Och en jätteråtta, stor-tamråtta-sitta-på-axeln-size, inte särskilt inlåst, visade det sig. Paniken vs att se den och veta var den var vs. Paniken över att INTE veta var den var och undra var den skulle komma fram härnäst. Vi gick hem en stund efter tolvslaget och sov väldigt gott. Jag har en smart pojkvän som insisterade på AC.

Nedan har vi Hollywood, här fanns det biosalonger.





London.



Överst här finns det ett tåg eller liknande.



High-tech toilet.



Turist 2.0. DET ÄR VARMT OK?!



Badrum i Rom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: